Plötsligt vågig man

Comfort

Trådstartare
Min tös har låååång fin man, travare som hon är :)
men nu igår såg jag att hon hade fått vågig man, dte har hon inte haft innann.
Människor får "hackigt" hår vid järnbrist, men hur är det med hästar? hon för järnpellets regelbundet och de röda blodkropparna ligger perfekt på blodprov.
Nån som vet vad det kan bero på?

Sv: Plötsligt vågig man

Har inte med tråden att göra kanske, men vad menar du med "hackigt" hår hos människor vid järnbrist? nyfiken :p

typ om du känner på ett hårstrå så käns det ohjämt, eller om du hittar ett strå du har tapat och det ser ut som en .. blixt? går i sick-sack, typ.

Jag vet inte jag men har fått höra att hästar med melanom ofta får lockig man och svans. Mitt ena sto har det och hon är vågig.

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 051
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej. Tänkte höra om någon sett liknande värden hos sin häst? Inte min häst men min uppfödning och ägaren och veterinären står...
Svar
0
· Visningar
1 212
Senast: Minna_A
·
Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
4 016
Senast: Pallen
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 919
Senast: Dino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka