Plugga igen efter lång utbildning

Japp, jag pluggar nu, och du får vänta 3,5-4 år innan huset blir ledigt ;)

Nej, det är liksom grejen, det är helfart som gäller på alla kurser. Missar man saker pga ej giltig frånvaro får man ofta vackert vänta till nästa år då kursen ges nästa gång.
Man kan såklart ta ett års uppehåll och jobba ihop pengar under den tiden, om det är vad som krävs för att man ska hålla sig flytande. Folk tar uppehåll hela tiden av olika anledningar, så det är aldrig problem att hoppa in igen.

Hm, rackarns!

Ok, får försöka anpassa jobbet då! Tror att jag hellre sparar ihop innan, men det är ju bra att möjligheten finns om det nu skulle krisa :)

Fasen, det verkar ju genomförbart det här! Trodde inte jag skulle få sån positiv respons från alla! :)
 
@tex Om du vill bli veterinär så måste du såklart läsa ett helt nytt program, men om du kan tänka dig miljö/natur så tänker jag att en civilingenjörsutbildning är en riktigt bra bas att bygga vidare på (lite beroende på vilken inriktning du läst). Jag hade tittat på möjligheten att läsa parallellt med jobbet typ 15 hp per termin (gärna distans) inom de områden du är intresserad av.
 
@tex Om du vill bli veterinär så måste du såklart läsa ett helt nytt program, men om du kan tänka dig miljö/natur så tänker jag att en civilingenjörsutbildning är en riktigt bra bas att bygga vidare på (lite beroende på vilken inriktning du läst). Jag hade tittat på möjligheten att läsa parallellt med jobbet typ 15 hp per termin (gärna distans) inom de områden du är intresserad av.
Jag funderade också på det, de som är civ.ing. får ju alla roliga jobb oavsett vilken inriktning de gått :)
 
@tex Om du vill bli veterinär så måste du såklart läsa ett helt nytt program, men om du kan tänka dig miljö/natur så tänker jag att en civilingenjörsutbildning är en riktigt bra bas att bygga vidare på (lite beroende på vilken inriktning du läst). Jag hade tittat på möjligheten att läsa parallellt med jobbet typ 15 hp per termin (gärna distans) inom de områden du är intresserad av.

Jo, jag har funderat på det också. Har dock läst ett program mot samhällsplanering/ byggbranschen så det är inte så mycket jag kan tillgodoräkna till ett program mot natur/ miljö. Men har väl någorlunda behörighet till många masterprogram, så det skulle kunna gå. Tror att jag ska försöka få tag på nån studievägledare på SLU och höra vad de tror :)
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
744
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 351
Senast: Grazing
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2
Svar
34
· Visningar
2 423
Senast: Amha
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 962
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp