Plugga igen efter lång utbildning

Japp, jag pluggar nu, och du får vänta 3,5-4 år innan huset blir ledigt ;)

Nej, det är liksom grejen, det är helfart som gäller på alla kurser. Missar man saker pga ej giltig frånvaro får man ofta vackert vänta till nästa år då kursen ges nästa gång.
Man kan såklart ta ett års uppehåll och jobba ihop pengar under den tiden, om det är vad som krävs för att man ska hålla sig flytande. Folk tar uppehåll hela tiden av olika anledningar, så det är aldrig problem att hoppa in igen.

Hm, rackarns!

Ok, får försöka anpassa jobbet då! Tror att jag hellre sparar ihop innan, men det är ju bra att möjligheten finns om det nu skulle krisa :)

Fasen, det verkar ju genomförbart det här! Trodde inte jag skulle få sån positiv respons från alla! :)
 
@tex Om du vill bli veterinär så måste du såklart läsa ett helt nytt program, men om du kan tänka dig miljö/natur så tänker jag att en civilingenjörsutbildning är en riktigt bra bas att bygga vidare på (lite beroende på vilken inriktning du läst). Jag hade tittat på möjligheten att läsa parallellt med jobbet typ 15 hp per termin (gärna distans) inom de områden du är intresserad av.
 
@tex Om du vill bli veterinär så måste du såklart läsa ett helt nytt program, men om du kan tänka dig miljö/natur så tänker jag att en civilingenjörsutbildning är en riktigt bra bas att bygga vidare på (lite beroende på vilken inriktning du läst). Jag hade tittat på möjligheten att läsa parallellt med jobbet typ 15 hp per termin (gärna distans) inom de områden du är intresserad av.
Jag funderade också på det, de som är civ.ing. får ju alla roliga jobb oavsett vilken inriktning de gått :)