Poddelipoddar

Kan varmt rekommendera Ronden - väldigt populärvetenskaplig läkarpodd :)

Vilken tajming att den här tråden, med ditt tips, kom precis igår när min tv tog sina sista andetag! Jag är redan inne på avsnitt 4 av Ronden och gillar det verkligen! Mycket underhållande :). Extra kul är det att höra dem prata om saker som vi veterinärer generellt kanske är lite mer insatta i än läkarna, som just nu när jag lyssnar på en diskussion om livsmedelsöverförda sjukdommar, vilket är en del av det jag själv sysslar med på jobbet :). One Health for the win :D!

Edit: Tack @Hallonsoda för trådstart! Hade faktiskt själv tänkt starta en liknande igår, efter att TV:n vandrade vidare till de sälla jaktmarkerna, men så dök din tråd upp :).
 
Mycket att spana in om jag får tummen ur och börjar lyssna på poddar igen:up:

Själv följde jag Glädjeflickorna samt Pappapodden. Är dock egentligen inte särskilt bevandrad så vet inte hur de står sig mot tidigare nämnda :p
 
Hejsan! Jag vet att nån liknande tråd har funnits för länge sedan, men spänner ögonen i forumet alltför frekvent och därmed tror jag mig vara ganska säker på att frågan inte ställts på ett tag. Så- vilka poddar/radioprogram gillar ni?

Jag har blivit så bortskämd med Lilla drevet och En varg söker sin pod att jag liksom inte tar mig tid att komma in i annat längre. Gillade Filip och Fredrik när de var på svenska men orkade inte ta upp lyssningen igen. Annars tyckte jag Snedtänkt med Kalle Lind var helt okej skoj, och gillar Spanarna, vissa Tendens, OBS, Filosofiska rummet, Studio ett och Stil från P1. Uppskattar även allt som Eric Schüldt varit inblandad i!!! Och podcasten Staden! Och den blå hästen!

Well well. sitter ni inne på något magiskt??? Har kanske NYT eller the economist något fett? Tror mig ha hört röster proklamera för dem men litar inte riktigt på mitt minnes förmåga att distingera mellan verkligt uppsnappat och skuggbilder.
Lyssnar inte på poddar men är en missbrukare av :
P3 dokumentär
P1 dokumentär
P4 dokumentär
Kropp och själ
Rekommenderar dem verkligen
Vet ni några andra liknande program så blir ingen gladare än jag .
 
Jag lyssnar på det mesta från Värvet, sparpodden samt börspodden. Har nördat in på aktier under föräldraledighet därav tonvikt på ekonomi. Den här tråden är ju en guldgruva för mig som behöver nytt att lyssna på, tack!
 
Institutet förresten! Och På minuten. Två glas senare är rätt kul om man känner sig lite lagom tramsig. Och Deckarpodden!
 
Jag lyssnar bl.a på "Stuff You Should Know", drygt 700 (!) avsnitt om allt och lite till. Just imorse lyssnade jag på avsnittet "How Play-Doh Works", härligt med lite onödigt vetande ;)
 
Jag puffar igång den här tråden! Poddar jag lyssnar på just nu är fredagspodden, värvet, framgångspodden och lillelördag. Och p3 dokumentär när det finns något där. Gillade även relationspodden när den fanns.

Behöver lite tips för att göra promenaderna roligare! :D
 
Friluftlivspoddar - Husky & Ute med P1
Träningspoddar - Träningspodden och Försvarsmaktens Träningsklubb
 
En superdum fråga; var hittar ni poddarna? Jag har SRs app till min iPhone så de hittar jag ju men de andra ni skriver? Har de alla olika appar?
 
Min absoluta favvo just nu är Truth & Justice with Bob Ruff
Han är ett Serial och Undisclosed fan som började göra egna undersökningar i fallet med Adnan Sayed och mordet på Hae Min Lee och har nu fortsatt på heltid med att gräva i andra fall

Senaste fallet om Kenny Snow som sitter dömd till 40 år fängelse i Texas är helt :eek: :meh::wtf::cool:
Man förstår inte hur det kan få gå till som det gör over there.
 
@Emtherlia - Jag kör Podcast Addict på min androidtelefon (där finns även SR-poddarna), finns säkert många andra bra men det var den första jag testade och trivs bra med den.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp