Polarbandet

Fillifjonkan

Trådstartare
Nu när jag äääntligen har fått flytta hem till min barndomsgård och ska få ha hästarna hemma så måste jag ju givetvis sätta upp nya fräscha och funktionella hagar. Då det kan bli ganska myccket snö här tänkte jag ev köpa ett elband vid namn polarbandet (ledarna sitter vid kanterna).

Horseguard säljer ett band som heter polarbandet för ca 1055:- f:eek:för 250 m medan ett företag här i stan säljer också ett band, från tillverkarna bandini, som de kallar polarbandet med ledarna ute i kanterna för ca 450:- för 200m. Det är ju en enorm prisskillnad.
Produktskillnaden ligger i att horseguards polarband har 5 st 0,4mm ledare i varje ytterkant medans bandinis polarband har 3 st 0,3 m.m ledare i varje ytterkant.

Tror ni effekten blir så pass mycket mindre med bandinis band att jag istället ska satsa på horseguards fast det nästan är dubbla priset?

Sv: Polarbandet

Hur är det med UV-behandlingen av det billigare bandet? Jag har HorseGuard-band, dock inte polarband utan det vanliga vita 40 mm. Det har suttit uppe sedan -89 och kommer att hålla i säkert minst 5 år till. Det brukar vara så att man får det man betalar för men å andra sidan kan du ju byta band minst en gång extra om du väljer det billigare. Jag skulle dock satsa på HorseGuard eftersom jag vet att det håller.

Hej och tack för ditt svar!:)
Jo jag har hört så många som säger att Horseguards band är kanonbra och helst skulle jag vilja köpa det. Problemet är bara att jag måste ha 3000m band vilket gör att det kommer att kosta ca 12000:- (om jag inte missminner mig) enbart i bandkostnader + ca 250 stolp + aggregat. pust. Det hade varit intressant att höra med någon som köpt bandinis band för att se hållbarheten. Kanske jag kan fråga säljaren om det finns referenser?:idea:

Ja, det är dyrt att sätta upp staket, suck. Men man vill ju ha ett snyggt också och förutom det du räknade upp måste du ha en massa isalotorer, specialhandtag och hörnspännare också. Lycka till!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka