Fillifjonkan
Trådstartare
Nu när jag äääntligen har fått flytta hem till min barndomsgård och ska få ha hästarna hemma så måste jag ju givetvis sätta upp nya fräscha och funktionella hagar. Då det kan bli ganska myccket snö här tänkte jag ev köpa ett elband vid namn polarbandet (ledarna sitter vid kanterna).
Horseguard säljer ett band som heter polarbandet för ca 1055:- f
för 250 m medan ett företag här i stan säljer också ett band, från tillverkarna bandini, som de kallar polarbandet med ledarna ute i kanterna för ca 450:- för 200m. Det är ju en enorm prisskillnad.
Produktskillnaden ligger i att horseguards polarband har 5 st 0,4mm ledare i varje ytterkant medans bandinis polarband har 3 st 0,3 m.m ledare i varje ytterkant.
Tror ni effekten blir så pass mycket mindre med bandinis band att jag istället ska satsa på horseguards fast det nästan är dubbla priset?
Horseguard säljer ett band som heter polarbandet för ca 1055:- f
Produktskillnaden ligger i att horseguards polarband har 5 st 0,4mm ledare i varje ytterkant medans bandinis polarband har 3 st 0,3 m.m ledare i varje ytterkant.
Tror ni effekten blir så pass mycket mindre med bandinis band att jag istället ska satsa på horseguards fast det nästan är dubbla priset?