Pollenallergi hos hund

Huggorm

Trådstartare
Jag läser att hundar ofta får klåda av pollenallergi, men det har inte min hund. Däremot har hon varit ovanligt trött och energilös de sista veckorna, och har lite mera ögongojs än normalt. Det är exakt vad jag också har, och får av gräspollen varje år. Trötthet samt lite irriterade luftvägar och ögon. Kan det vara så att hunden har pollenallergi trots att hon inte har någon klåda? Funderar på om det kan vara något speciellt sorts gräs som finns här som påverkar oss båda på samma sätt.
 
Misstänker att min ena hund reagerar på på vissa pollen. Han blir irriterad i ögonen (blir geggig och kliar med sporrarna på frambenen) men ingen annanstans. Inget som är diagnostiserat och kan hanteras ganska lätt med att spola ögonen med smörjade droppar när han blir irriterad. Ev. Blir besvären värre av att han har lite större/utstående ögon än vad som nog är optimalt. Han blir inte tröttare än vanligt I samband med detta.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 693
Senast: Hellhound
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 718
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 187
Senast: Sandora
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp