Ponny blev häst - licens?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Angely
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 399
A

Angely

Köpte min häst som ponny när han var 6 och vi skaffade då självfallet ponnylicens till honom. Nu som åttaåring blev han dessvärre mätt till storhäst, 156 cm, och vi behöver ju således naturligtvis hästlicens för att kunna starta honom!

Men hur funkar det då, måste jag köpa en helt ny hästlicens till honom, eller kan man inte bara "uppgradera" ponnylicensen, alltså bara byta ut den? Vore ju väldigt surt att behöva betala för en helt ny licens liksom... :crazy:

Tacksam för svar!

Sv: Ponny blev häst - licens?

Jag har en kompis som uppmätte sin ponny till storhäst efter hon var 18. Hon löst en helt ny hästlicens. Du kan nog inte uppgradera den eftersom den inte ska klassas under samma kategori.

Man jag är inte helt säker, men ja tror som sagt att du behöver lösa en ny licens..

Drygt... Jepp, har mejlat och frågat nu. Håller tummarna =P

Haha, yes! :D Mejlade ridsportförbundet, behövde inte betala någon ny licens! Bara att ge de licensnumret plus hästnamnet så fixar de en ny direkt! Älska ridsportförbundet. :bow:

Väldans! :D Glad att slippa se massa onödiga hundralappar flyga iväg! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 474
Senast: Edla
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan... 2
Svar
22
· Visningar
2 706
Senast: LiviaFilippa
·
Gnägg Hej! Jag är en tjej på 15 år och fyller 16 till hösten, och jag är 167 cm lång. Jag vill gärna komma ut & börja tävla i hoppning då det...
Svar
14
· Visningar
2 555
Senast: Nevermind
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en... 2
Svar
24
· Visningar
4 867
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka