ponny som bits

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare caspar
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 800
C

caspar

Har en ponny som är fyra år, och problemet är att var gång han skall fälla tänder så börjar han bitas. Har ni några bra tips på hur man skall hantera detta. Detta kommer med ca tre månaders intervall.

Sv: ponny som bits

Han kanske behöver något att tugga på? grenar osv?
Hundvalpar som tappar tänder ger man ju allt möjligt att tugga på för att det "kliar i tänderna"

Grenar är ett bra tips, det kliar säkert jättemycket. Men acceptera inte att bli biten, på de bitiga hästar jag träffat har det hjälpt att kicka till strax ovanför hoven på frambenet, precis i det ögonblick som han biter. Det gäller att vara snabb, knackningen får inte komma försent.Sparka inte hårt!!!Det räcker att knacka till. Hingstar som slåss biter varandra i frambenen.

Superseg kola till frukost:D Tandlossningen går mycket fortare och tills kolan o tänderna lossnar kan ponnyn inta gapa o heller inte bitas.....

(Ni har väl humor;) )

Liknande trådar

Träning Vi har ett problem som jag tänkte kolla om någon har tips på om detta går att lösa. Vi har en äldre ponny på 24 år som rids ca 3 dagar i...
Svar
2
· Visningar
362
Senast: Cattis_E
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Sparven har tre gånger på 4 år dragit sönder samma sporre. Jag håller den kortklippt, så det är inte längden som är problemet. Jag...
Svar
3
· Visningar
304
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 351
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka