ponny vs storhäst

meadow

Trådstartare
Inte konstigt att startfälten på ponny blir mindre och fler går över på storhäst tidigare.
I helgen var det storhäst och ponnyklasser på samma tävling.
I de reg/nat klasserna på ponny fick vinnare rosett + anm avgiften tillbaka och inget mer- inga hederpris el liknande medans det var bra premier i de lägre storhästklasserna + extra hederspriser. vinner man en nat klass borde man väl få något mer än bara rosett och anm tillbaka? det var flera besvikna vinnare i ponnyklasserna, tråkigt!
 
Sv: ponny vs storhäst

Nej hederspriserna på ponnytävlingar brukar inte vara så mycket att hänga i gran. Hade hellre fått anmälningsavgiften tillbaka.

Exempel:
Vinst galopptävling sponsrad av Hööks. Den enda tävling där det inte varit segertäcke! Priset var ett dressyrschabrak(!) med Hööks på.

Andraplats i LB reklamgrimma från Hööks värd 17 kronor (var för några år sedan)

Nu senast: 2:a plats i kval/regionfinal Mountain Horse cup. Inga priser från Mountain Horse! Klubben fick sponsra med hederspriser (schabrak till plac 1-3 och strumpor till övriga)
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: hhere
·
Dressyr Äe det ngn skillnad i hur ponny resp storhäst bedöms? Ser i resultatlistor (LC - LA) att tävlingar på ponny (Ryttare under 20 alltså)...
Svar
0
· Visningar
511
Senast: JenIng
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 219
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Hej bukefalos! Har läst massor här inne i flera år utan att våga mig på att kommentera men nu har jag en viktig fråga som jag skulle...
Svar
5
· Visningar
1 396

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp