Ponnylicens?

Fanna98

Trådstartare
Hur vet man om en ponny har ponnylicens? Visst borde man kunna läsa det nånstans på tdb? Hur skaffar man det om den inte skulle ha det?

Sv: Ponnylicens?

Det är bara att söka under resultat.. skriv in ponnyns namn bara .. om den inte har licens så får du lägga in ponnyn i tdb och sedan beställa och betala licens för ponnyn. Det gör man oxå i tdb

Det är bara att söka under resultat.. skriv in ponnyns namn bara .. om den inte har licens så får du lägga in ponnyn i tdb och sedan beställa och betala licens för ponnyn. Det gör man oxå i tdb

Måste den som står som ägare på ponnyn registrera licensen?
Hur vet man om ponnyn har livstidslicens?

Du måste ha ett konto i tdb där den aktuella ponnyn finns registrerad (du behöver inte vara ägare). För att beställa licens måste ponnyn ha ett gällande mätintyg som skickas in till ridsportförbundet. T.o.m. 2011 fick man livstidslicens. Från i år gäller den bara under det året som du har beställt den. Du kan läsa i tr om alla regler :)

Du måste ha ett konto i tdb där den aktuella ponnyn finns registrerad (du behöver inte vara ägare). För att beställa licens måste ponnyn ha ett gällande mätintyg som skickas in till ridsportförbundet. T.o.m. 2011 fick man livstidslicens. Från i år gäller den bara under det året som du har beställt den. Du kan läsa i tr om alla regler :)

Ja, men var kan man se om den har livstidslicens?

Tror inte det syns om det är en livtidslicens eller ej i tdb, antaligen får man skicka fråga till ridsportsförbundet. I TDB kan du se ev licensnummer. Men jag antar att det blir som för ryttarna att samma bibehålls. Finns det resultat före 2012 så vet man ju att det är livstid, men om det inte finns...

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 461
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Jag har en 6 årig dotter som fått låna ett sött o snällt Welsh ponny sto som vi ev ska köpa. Pigg men lydig är ponnyn. Hon har...
Svar
8
· Visningar
1 213
Senast: Edla
·
Samhälle Varför anser du att det är viktigt att följa nyheter? Vad tänker du att folk som inte följer nyheter missar? Jag slutade med nyheter... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 529
Senast: Milosari
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 167
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • WE-tråden