Ponnytiden

norpan85

Trådstartare
Är bara lite nyfiken,efetrsom jag inte känner till så många här på buke...vilka av er som tävlar storhäst nu har även tävlat FT på ponny innan? Å va hette ponnyn? Jag har ju inte vart ute på några år så man har ju änna tappat kontakten med alla...Fältävlansnisse fick jag precis reda på vem det var å vi var ute mkt samtidigt på ponny :idea: men vilka fler? Kul å veta bara om de e några man känner igen...

Sv: Ponnytiden

Jag red ponny 2003-2004 på Prins rollo (D) och Pigall (C)

Pigall känner jag ju igen...men jag slutade rida ponny typ 2002 tror jag :confused: haha fy vilket bra minne jag har :angel:

Är bara lite nyfiken,efetrsom jag inte känner till så många här på buke...vilka av er som tävlar storhäst nu har även tävlat FT på ponny innan? Å va hette ponnyn? Jag har ju inte vart ute på några år så man har ju änna tappat kontakten med alla...Fältävlansnisse fick jag precis reda på vem det var å vi var ute mkt samtidigt på ponny :idea: men vilka fler? Kul å veta bara om de e några man känner igen...

Mej känner du nog inte igen från ponnytiden :smirk: Tävlade C-ponnyn Casimir 1975-77 och så förstås... jag tävlade ungponny 2001 men sen har jag fått nöja mig med att grooma den :p

Jag tävlade ft 1976-1977 på en c-ponny, Miss Lebinda. Det var inte så många starter eftersom tävlingsplatserna var få...
Min yngsta dotter tävlade en b-ponny, Donna några starter 2004. Storasyster började med häst direkt. :)

Men det fanns väl en till Pigall, en prickig en, D-ponny.

Jag tävlade en ponny som hette Shadow, men upp till Lätt klass, typ 98-00, min andra ponny gick också några fälttävlan, men mest var han skadad.

Mej känner du nog inte igen från ponnytiden :smirk: Tävlade C-ponnyn Casimir 1975-77 och så förstås... jag tävlade ungponny 2001 men sen har jag fått nöja mig med att grooma den :p

Var tävlade du?
Inte så många som tävlade då :angel:

Mitt minne sviktar så jag tror jag minns Gärds, Trolleholm, Vinslöv, Färs. Hässleholm och Rancho minns jag också men jag minns inte om jag tävlade ft där.:o

Jag såg ju dej tävla ungponny .. hihi.
tänkte på de idag faktiskt.. första gången jag såg er ponny (den framgångsika;) ) var på GPK i en LC för en herrans massa år sen.

Var tävlade du?
Inte så många som tävlade då :angel:

Mitt minne sviktar så jag tror jag minns Gärds, Trolleholm, Vinslöv, Färs. Hässleholm och Rancho minns jag också men jag minns inte om jag tävlade ft där.:o

Nä, så många tävlingar fanns det verkligen inte då, som i Norrland nu ungefär:rofl: Jag red Gärds och badade i vattnet, Anna Nilsson vann minns jag. Och så vann jag i Varberg. SM tror jag knappt fanns och så red vi terrängritt (snabbast var bäst...) och terränghoppning och galopp :eek: åkte den sanslöst långa vägen till Strömsholm för att rida Svenskt Ponny Grand Prix (kom tvåa efter Olly Swärd) hela 46 mil enkel resa... det åker vi för att träna idag:p

kul med så många svar:)

Shadow känner jag igen det namnet...va ju ungefär samtidigt som jag red ponny åxå...
jag red C-ponny-Grey Man och D ponny - Celtic Cross

Red du på Ljusdals bana nångång??

Den var ju en av de finaste i landet sägs de och hade tom landslagsträningar där... jisses de skulle vara idag de :rofl::rofl:

Nä, så många tävlingar fanns det verkligen inte då, som i Norrland nu ungefär:rofl: Jag red Gärds och badade i vattnet, Anna Nilsson vann minns jag. Och så vann jag i Varberg. SM tror jag knappt fanns och så red vi terrängritt (snabbast var bäst...) och terränghoppning och galopp :eek: åkte den sanslöst långa vägen till Strömsholm för att rida Svenskt Ponny Grand Prix (kom tvåa efter Olly Swärd) hela 46 mil enkel resa... det åker vi för att träna idag:p

Fast Gärds hade ponnySM 78 tror jag det var. Jag hade precis sålt min c-ponny då. Vattnet var ett "stridsvagnshål" där många badade bla min kompis Krister. (Han red blaTetita)
Anna var superduktig redan då (vi åker med henne till Polen imorgon..) och Rolf-Göran var också aktiv minns jag.
Terrängritt var vanligt. Det vann jag ett antal :idea: men aldrig fälttävlan.:crazy:

Vi åker 12 km för träning (Vinslöv) eller max 20 (gärds) :angel:

Men det fanns väl en till Pigall, en prickig en, D-ponny.
QUOTE]

Jo det finns en till Pigall som är fläckig

Jaa, jag tror ni menar Pigalle som var med i "dalarnas lag" lag-sm -05, för då red då jag tillsammans med Pernilla Åkesson - Pigalle (Mora). Finns inte så många som liknar honom ;)

Jag red ponny 2003-2005, så jag kanske inte är så aktuell bland er andra "gamlingar" :devil: (skojar) :D

Oss känner du ju redan men jag lägger ut syrran ändå:)

Diana Olsson tävlade C-ponnyn Alvargrimens Mint 95-00 och D-ponnyn Celtic Cross 98-00

Jag undrar vart Silver tog vägen? de va ju en trotjänare det:) någon som vet?

Johanna: Djufanäs (stavning?) Bea om du minns henne? hon är med i lätt klass nu för tiden :) Dom var med i bollnäs i helgen, så roligt när "gammlingarna" kommer igen=)

Senast ändrad av en moderator:

Ja den pigalle tävlade jag mot när jag red med i hofors lag i Lag SM -00. Pigalle reds då av en tjej från hofors som ja faktiskt inte minns namnet på ..

jag red fälttävlan 00-01 på d ponnyn gräns rebecca.

Jag tävlade lite mot Djufwanäs Bea (tror att det är så det stavas) när jag red ponny, -03/-04 kanske, i lätt klass. Då var det samma tjej som red nu i helgen i Bollnäs. Vad har den gjort innan?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 485
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 706
Senast: Ceta
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
509
Senast: Sassy
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejting
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka