Bukefalos 28 år!

Porslinsjunkies!

Sv: Porslinsjunkies!

Tänk att denna tråden vaknade precis nu. Jag ska ju snart plocka ner julporslinet från vinden och det första jag ska göra är att fota det till dig.
 
Sv: Porslinsjunkies!

*kl*

Jag har lite olika, men visst är jag en porslinsjunkie:D

Samlar på Aïda Azur, men nu tycker jag inte så jättemycket om den längre... När jag valde den gillade jag den iaf.

Har en komplett kaffeservis Blå Ton.

En komplett matservis i brunt 70-tal, ska fota i morgon och se om någon vet vad det är:idea: Men den gillar jag skarpt.

Och en komplett servis ärvd fråm morfar som jag har lite blandade känslor för. En speciell stil, vet tyvärr inte vad den heter på rak arm.

Och lite 70-tals tallrikar, djupa och assietter, kan inte namnet på rak arm nu heller.

Självklart också diverse muggar och mojs som är nutid...

Foton kommer!!
 
Sv: Porslinsjunkies!

Jag samlar på Arabia´s Ruska. Tycker om annat porslin också, men är särskilt förtjust i den här mörka bastanta Ruska. Det fattas en del för mig b.la de höga kaffekopparna, de har jag bara 2 st :(av. Men de små, mockakopparna har jag däremot 6 st av som man inte kan använda så ofta.
 
Sv: Porslinsjunkies!

Jag tyckte den var ful förut, men nu på senare tid har jag börjat gilla Arabia. Mina föräldrar hade en hel servis av Arabia, men jag tror att de har gjort sig av med rubbet.:(
 
Sv: Porslinsjunkies!

Så, lite bilder!

Börjar med min Aïda Azur, har f.n. 10 flata tallrikar och 8 djupa, byggs på varje jul :p Som sagt sådär nöjd med valet, men när jag har min herrgård passar den nog in;)

vapen3002.jpg


Min bruna servis, märkt med Öland under, men jag vet tyvärr inget mer om den. På bilden mattallrik och assiett, har alla uppläggningsfat osv och 12 tallrikar av varje. Köpt av en jobbarkompis för 1500 spänn.

vapen3003.jpg


Ännu en 70-tals, har lite udda, djupa tallrikar och assietter. Köpt här i stan, arvegods. Märkt Svenskt Gods och är uppenbarligen handmålad.

vapen3004.jpg


Fortsättning i nästa inlägg
 
Sv: Porslinsjunkies!

Ett annat arvegods, en komplett engelsk servis med både mat och kaffedelar. Speciell stil, men den lär också passa på min herrgård;) Tycker den är lite kul trots alla mönster.

vapen3005.jpg


Och en rolig grej jag har, en Kinesisk teservis, såklart äkta från Kina, nutid förvisso, men jag tycker de är skitsöta. Har en porslinssil inuti och alla olika mönster. Köpt av en kompis som var på genomresa i Kina.

vapen3001.jpg


Blå ton vet ju alla hur den ser ut, så den orkade jag inte fota. Just nu suktar jag efter en glasservis, men kan faktiskt tänka mig en vanlig vit Ikea-matservis just för att jag inte har något direkt i vitt...

Älskar sånt här, samlar självklart på bestick och glas också, så jag återkommer i dem trådarna;)
 
Sv: Porslinsjunkies!

Jag tyckte den var ful förut, men nu på senare tid har jag börjat gilla Arabia. Mina föräldrar hade en hel servis av Arabia, men jag tror att de har gjort sig av med rubbet.:(

Åh vad synd, annars kanske vi hade gjort en affär här :D
 
Sv: Porslinsjunkies!

Här är en till!

Jag suktar efter att fynda några Berså eller Picnic, men det har hittils inte hänt.

Från Farmors gamla gömmor har jag snott från min systers hus.
rene_1138438847_2171054.jpg

Några tallrikar René från Rörstrand

l_kfatet_1138438835_2171053.jpg

Alice från Gefle, hade gärna haft mer ur denna serie.
kopparna_1138438818_2171052.jpg

Några enkla ärtgröna koppar utan stämpel.

Har några fler koppar i rolig design, men de är nedpackade för tillfället.
 
Sv: Porslinsjunkies!

Jag har blå blomster, en komplett och en nästan komplett kaffeservis. Är på jaft efter mattallrikar.
Sedan har jag några få Gröna Anna tallrikar som jag också jagar.
Ett fåtal tallrikar av märket Bengali? (rött månster)
En matservis med guldkant som jag inte är speciellt förtjust i.
Jag skulle gärna vilja ha Stig Lindbergs? Spisa Ribb och musselmalet helblond.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp