• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mizz_perfect
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 2 207
M

mizz_perfect

Kanske ligger under fel forum men men....

någon här som skickat med posten och paketen kommit bort? jag väntar på 3 paket som skickats som skrymmande brev och ALLA tre har försvunnit på posten. är inte det lite märkligt??

man tycker ju att såpass stora saker inte kommer bort. verkar snarare som om någon gått och tagit paketen. vem det nu skulle vara har jag ingen aning om.
man kan tydligen inte lita på posten. sakerna är värd över 1000kr samanlagt som jag betalat så de känns inte så kul direkt. och JA jag vet att sakerna är skickade!

någon mer som blivit av med paket? vad har ni gjort isåfall?

Sv: posten!!

fy va trist! har du ringt posten o kollat?
Ibland kan man ju få kollinummer så man kan spåra dem, men det beror på hur de är skickade.
Jag har sålt och köpt mycket grejjer som jag skickat med posten, och det har aldrig vart några bekymmer tack o lov!
Det är ju fördelen med postförskott, de kan man alltid spåra

Tyvärr så brukar de alltid ifrågasätta varför man inte rekar brev&paket av större värde. Men annars kan du bara reklamera dina paket.

Min provsadel från Torsion som vi skickade tillbaka den 1 April samt har kvitto på att vi har skickat, verkar ha kommit bort... :crazy: :mad:
Försäljaren hade iaf inte fått den än!
Inte så kul då vi betalat in nästan 13000 för den...

& detta är inte första gången posten slarvar bort mina saker!
En gång beställde jag ett par jeans från Zoovillage, som "min" post absolut inte kunde hitta, fast jag fått besked på att dom HADE kommit.
Fick t.om en påminnelse!
Jag gav mig inte, utan stod fast vid att dom SKULLE vara där ngnstanns, och, HOPPSAN, dom låg visst på en hylla bakom tanten som skötte det...

tyvärr så är paketen skickade som skrymmande brev. tyckte att det kändes lite onödigt att kosta på det dubbla när det gick på 44 och 55 kr att skicka dem. jag trodde att man kunde lita på att paketen kom fram och det känns ju lite olustigt att 3 paket till just mig försvinner.

jag köper och säljer mycket jag också, bla tradera. det har alltid fungerat perfekt med posten tidigare men nu under samma vecka försvinner 3 stycken det är ju lite misstänksamt faktiskt...

det har hänt för mig också att dom skickat ut lapp att paketet kommit men sen när man åker dit så är det borta. dom hittade paketet sen iallafall. men den här gången är dom ju skickade som brev. och så får man inget kollinummer eller något sådant. så i praktiken kan jag ju bara hitta på att dom är borta. men jag lär ju inte få någon ersättning iallafall från posten. :cry:

En tjej här på buke skickade ett paket innehållande svettäcke, grimma, grimskaft och nosludd till mig för typ 4 veckor sen och det har fortfarande inte kommit. Jag kan ju inte vara säker på att det är skickat, men hon påstår det så idag reklamerade jag det..

Jag hittade en annons på en annan annons plats där de hade en loksele till shettis.Jag fick beskedet om att det var fler köpare och att hon skulle sälja till högstbjudande,vilket råkade bli jag :)
Hon skulle skicka selen med buss då hon inte kunde skicka den mot pf. Jag väntade i 3 veckor ingen sele kom.Hon påstod hela tiden att den var skickad och att hon skulle ringa bussbolaget för att ta reda på vad som hänt. Men till sist förstod jag ju att hon ljög.Men tack å lov så betalade jag inte innan, men det är taskigt att lura folk på det viset.Så man ska inte ta för givet när de skriver att de har skickat sakerna för det finns de som finner det roligt att luras. :mad:

Liksom i många andra företag så finns det folk som stjäl. Det behöver inte vara fel på systemet för att ett paket kommit bort. Är det något dyrt är det lätt att någon som känner till värdet på det helt enkelt tar paketet.
Detta är ju inget trevligt fenomen och de som hittas polisanmäls och får sparken.

Har samma problem med Posten och jag bor i Norge! Här försvinner det privata brev, räkningar och paket!! Fick en lapp på att paketet hade kommit, MEN till ett annat postkontor 1 mil ifrån mig - hallååå liksom. När jag körde dit för att hämta paketet så var den inte där, då hade dem skickat vidare den till ett annat postkontor (utan att ge meg info om det). När jag reste till det andra postkontoret så sa dem att dem har inget paket till mig, och frågade efter spårningsnummret - när dem kollade upp det så stod det på deras data att jag hade hämtat ut paketet när dem hade lämnat det på dörren hemma hos mig! Jaha, vad konstigt jag hade inte fått hem något paket och inte skrivit under på några papper - så jag gick till min lokala post kontor och tog upp detta med dem - gissa vad - efter 1 timme så ligger faktiskt paketet på hyllan på postkontoret som jag hör till. Börjar att undra om folk är i rätt jobb eller om dom kanske bara borde byta arbetsplats!

det är ju det som är det värsta. man vet ju inte om någon tagit paketen. någon som inte kan hålla fingrarna i styr. det känns ju faktiskt lite olustigt att just tre av mina paket försvinner. jag har någon hemlig hatare :idea: :rofl:

man kasnke skulle ta och kontakta någon synsk person. ingen här som råkar kunna se vart mina paket tagit vägen?? :bump:

Jag har fått ett paket via Bussgods eller vad det heter en gång, tjejen skickade täcket till mig på måndagen å jag hämtade den på tisdagen. Super enkelt och snabbt.

Posten är jättedyrt tycker jag... Sen som sagt, de verkar ju tappa bort ett antal 100 paket om dagen känns det som :S

Hade också jätteproblem med posten för någon månad sedan då jag köpte en sadel på postförskott.Tog en vecka att få den,trots att det skulle ta mellan 2-3arbetsdagar.
Posten verkar vara ett uselt bolag.Tyvärr fungerar inte bussgods i min trakt,annars hade jag aldrig anlitat posten igen!

Dom verkar inte ha nån koll alls på vad dom pysslar med på Posten! Jag har haft många brev, räkningar tex, som har kommit sent som sjutton! Nu sist fick jag en räkning från Folksam som skulle vara bet den 24/3. Gissa när det kom.... Den 3/4!!!!!! Folksam hade skrivit ut sändelsen den 11/3. Posten hade datumstämplat det den 13/3!!!!! Så vart f*n har min räkning varit under ca en månad!!!! Jag bara undrar? Man blir så för***nad!!! Ps. Det var inte den första och enda gången detta har hänt. Det är kul att få julkort i mitten av januari.... :mad:

Om hon skickat grejorna som paket så har hon fått ett kvitto med kollinummer. Därför ska det gå att spåra.
Har hon inget nummer att ge dig så har hon inte skickat det - som paket i alla fall.

Har du reklamerat dem?

Reklamera allt som försvinner så finns det chans för Posten att hitta flaskhalsen.

ja paketen är reklamerad men vad hjälper det när dom är borta. jag tror knappast att posten tar postbilen och kör runt för att leta upp dem :devil: förhoppningsvis så är de bara väääldigt försenade!!

Jag tycker tyvärr också att det låter som om du blivit lurad... är paketet verkligen skickade?

Jag har nämligen sålt många saker och skickat i väg dem som både skrymmande brev och som paket. De har alltid kommit fram. :smirk:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 107
Senast: Sharpless
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 163
Senast: __sofia__
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 899
Senast: Derivata
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
82 160
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka