Posting trot

• Western
  • Trådstartare Trådstartare QQQ
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 813
Q

QQQ

Undrar om någon orkar hjälpa mig eftersom hjärnkontoret spökar.
Läser regelboken för att kolla lite hunterregler.
Läser under Hunt seat equitation on the flat men detta borde gälla alla engelskklasser.

The posting trot
Figure 8 at trot, demonstrating change of diagonals. At left diagonal, rider should be sittin the saddle when left front leg is on the ground, at right diagonal rider shoul be sitting the saddle when right front leg is on the ground, when circling clockwise at a trot, rider should be on left diagonal, when circling counter-clockwise rider should be on right diagonal.

Nu blir jag snurrig, menar de att jag alltid skall sitta ner på hästens innerben ??
Visst måste de mena så ??

Rider jag lätt i ridhus så sitter jag alltid ner på ytter, då är detta fel enligt dem eller ??
Någon som kan hjälpa ???

Sv: Posting trot

Hej hjärtat :p

Du skall sitta på ytter som vanligt! Låt inte utrikiskan förvirra dig. Se själv.... när du rider medurs sitter du ner på vä fram och moturs på hö fram.
Det andra är bara en förklaring om hur du gör när du rider i en 8, och den är "klöddig" som vi skåningar säger.

Monke :love:

Sv: Posting trot

Ok, då bryr jag mig inte om att klödda till det.
Rider som vanligt och håller dig personligt ansvarig för det ;)

Liknande trådar

Hästvård Råkade hitta den här på Facebook. Har inte läst den men nån kanske är intresserad. Länk till hela studien...
Svar
7
· Visningar
1 577
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Efter att ha bott i USA i 9 månader har jag lärt mig mångabegrepp på engelska! Jag tänkte dela med mig av dem då jag önskar att jag hade...
Svar
0
· Visningar
4 638
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 459
Senast: WildWilma
·
Hästvård Någon som har synpunkter och tankar om detta resonemang? @spaderÄss eller nån? Why do ‘cresty’ necks suddenly go rock hard? This...
Svar
0
· Visningar
879
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka