Potatisblomma övervintring

JEHL

Trådstartare
Hej! Jag har en fin potatisblomma på stam som jag skulle vilja försöka att övervintra. Överallt står det att den ska stå ljust och svalt. Tyvärr har jag inget sådant ställa att ha den på. Mina alternativ är:

1. Matförråd utan fönster som håller sig ganska kallt på vintern i alla fall under 10 plusgrader.

2. Garage med ett litet fönster där vi går ut och in med jämna mellanrum. Håller även det sig över nollan.

3. Vind utan fönster håller sig kallt men över nollan.

4. oisolerat växthus

5. uteförråd med ett litet fönster. Kallt men över nollan.

6. i vanligt rum, men där är det över 20 grader och jag har egentligen inte plats för det.

vilket alternativ är bäst? Om det ens går att övervintra den på något att de ställena?
 
Alternativ 1, 3 och 4 är en säker död. Tror alternativ 6 är riktigt uselt det också.
Jag skulle nog köra på alternativ 2 men ge den extraljus via ett lysrör på timer
 
Alternativ 1, 3 och 4 är en säker död. Tror alternativ 6 är riktigt uselt det också.
Jag skulle nog köra på alternativ 2 men ge den extraljus via ett lysrör på timer

Okej! Tack för svar! får försöka lösa det så gott det går! :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 352
Senast: Calmiche
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 755
Senast: Miao
·
Katthälsa Jag har två katter varav en inte trivs tror jag... Från början var det rena inne katter, men efter att jag flyttade till en lägenhet...
Svar
3
· Visningar
1 301
Senast: kazam
·
Trädgård & Växter Hej! Tänkte delge er vår trädgård i hopp om att få lite tips och råd kring den, just nu är det verkligen mest gräsmatta och den är så...
Svar
1
· Visningar
2 042
Senast: karini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp