Bukefalos 28 år!

potatisprotein, gammal ponny.

Sv: potatisprotein, gammal ponny.

Jag ger potatisprotein till min ibland just för att motverka lös mage! Han tycker inte särskilt mycket om det utan jag måste blanda i annat gott, men han mår bra av att äta det och särskilt om det är "bajsvatten" när han bajsar. Ett par - tre deciliter pp och ett paket jäst brukar dock stabilisera det hela.

Som proteinkälla skulle jag dock välja något annat, och jag håller med övriga om att inte ge ett rent proteinfoder till din häst utan försöka hålla hull på andra sätt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Ja, hur gör ni nu på sommaren om ni åker iväg och få fodrar med hö? Fyller ni ut bristerna i höst med krafft och tillskott eller gör det...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Ullmerkott
·
Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 290
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 755
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp