L
lillmyran
Som jag har förstått det så kommer inte Arbetsförmedlingen att betala ut någon praktikersättning detta år, pga av omprioritering av pengarna. Jag är inte så insatt i vem som betalar när man gör praktik på en HYN-godkänd gård, men jag antar att det inte är praktikvärden? Hur blir det då nu, varifrån söker man pengarna om Af inte längre vill betala? Och om man vill praktisera ändå, på en gård som inte är HYN-godkänd utan att det behöver leda till en utb, finns det någon möjlighet att får ersättning någonstans ifrån då?
Har väl ev planer på att söka hippologen senare, och då behöver man väl praktik på en HYN-godkänd gård i ett visst antal månader? Kan svartjobb på en HYN-godkänd gård gälla? Svartjobb är ju absolut inget att föredra, men krävs det för att komma in på en utb. så är det säkert många som kan trilla dit.
Någon som vet lite mer om det här, jag är som sagt väldigt dåligt insatt!
Har väl ev planer på att söka hippologen senare, och då behöver man väl praktik på en HYN-godkänd gård i ett visst antal månader? Kan svartjobb på en HYN-godkänd gård gälla? Svartjobb är ju absolut inget att föredra, men krävs det för att komma in på en utb. så är det säkert många som kan trilla dit.
Någon som vet lite mer om det här, jag är som sagt väldigt dåligt insatt!