Praktik när man studerar heltid

Singoalla

Trådstartare
Jag ska börja studera (igen) till hösten och är väldigt intresserad av att klämma in så mycket praktik som möjligt. Jag har kollat gamla scheman på utbildningen och den är alltid schemalagd 4 dagar i veckan varje utbildningsvecka. Samtidigt utlyser institutionen praktikplatser på sin hemsida och dom är ofta flera veckor sammanhängande praktik på heltid. Hur går det ihop med studierna? Har förstått att praktik är någonting som inte ingår i själva utbildningen men som man kan välja att ha vid sidan av om man vill. Kan man ens praktisera under "basåret" eller är det senare när man läser kandidatkurs eller till magister/master och kanske inte har lika mycket schemalagd tid i skolbänken?

Hur brukar det funka vid universiteten? Ska givetvis ringa studie och yrkesvägledaren på den institutionen och kolla men blev för nyfiken för att vänta till i morgon :D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har ingen koll på någonting kring det här, och behöver all hjälp jag kan få, så jag provar att fråga här. Jag är sjukskriven 50%...
Svar
18
· Visningar
7 467
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp