Praktikant?

kisse

Trådstartare
Blev tillfrågad för några månader sedan av en toppentjej om jag kunde ta emot henne som praktikant. Har ett yttepytteföretag som ska träna galopphästar, ta emot inackorderingar o lite annat "småtjafs".

Jag sa nej, då jag bara har 4 hästar i stallet, varav INGEN är i träning just nu pga olika orsaker, men hon har ridit lite hos mig som medryttare istället. Jag tänkte at jag har för lite att göra, jobbar natt på sjukhus vilket innebär att hon skulle få vara ensam flera timmar/dag, vilket jag misstänker inte är ok för en praktikant (man kan ju iofs göra ett schema efter mina arbetstider...)

Nu har hon fått praktik i ett annat stall som har endast 3 hästar, där den som driver företaget arbetar som anställd dagtid 80%. Då kommer hon ju att vara ensam iaf på det stället!? Då kunde jag ju ha "tagit henne"?!

Vad är det som gäller för att ha praktikanter? (Arbetslösa som behöver introduceras på arbetsmarknaden typ). Är det Arbetsförmedlingen som har hand om sånt? Kanske värt att luska lite mer i när jag vaknar i em?...

Sv: Praktikant?

Praktik ska vara minst 10 hästar och vara 8 timmars jobb plus att det ska vara ett företag. Men ring och kolla

Var så när ja fick på hästgym, men kanske inte är samma om det går genom arbetsförmedlingen??

Nej det där är nog mer riktlinjer som man kan ha på hästgymnasier för att eleverna inte ska kunna vara "hos grannen som har två shettisar". Så hade vi iaf på det gymnasiet som jag jobbade på.

Vad jag vet så ska en praktikant inte jobba ensam utan ha tillgång till en handledare men jag är ingen expert.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Det ringde en tjej som frågade om praktik via arbetsförmedlingen. Jag blev lite paff, har inte tänkt på det direkt då mitt företag är...
Svar
7
· Visningar
1 901
Senast: simpan
·
G
Hästmänniskan Vi bedriver en liten verksamhet och har genom åren haft många trevliga bra praktikanter. Nu börjar jag tyvärr tvivla på om vi skall ta... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 403
Senast: Lancet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka