Praktisera/jobba hos tränare

Ainon

Trådstartare
Hur fungerar det egentligen....

Är det något man gör på deltid och jobbar vid sidan om eller brukar man få någon sorts lön?:confused:
För man måste ju i alla fall ha råd med mat och husrum :D

Så fort jag tagit studenten ska jag försöka hitta någon tränare att vara hoss, vill bara få lite klarhet hur det hela går till...

Är motiverad till tusen och längtar verkligen tills denna förbaskade skola tar slut så att jag kan flytta till lite galopptätare marker (bor i norrland :smirk: )

Sv: Praktisera/jobba hos tränare

Det finns säkert båda alternativen, men jag tror att det är få tränare som har särskilt många anställda på heltid. Precis som inom andra hästgrenar är ju tillgången på frivilliga medarbetare stor iaf på sommaren, helger och lov! Men d e klart något jobb finns det ju! ;)

Vet som sagt inte säkert, bara lite funderingar!! :crazy:

Jo det finns jobb, en tränare som heter Mikael Kahn söker nästan alltid folk för att han har mycket hästar och jobbet är hårt. Men de flesta som drömmer om att börja jobba med galopphästar tror att det är ett underbart jobb som alltid är kul och underbart. Klart att det är det! Men mestadels rör det sig om slit och hårt arbete. Inte så sällan slutar personal för att jobbet inte är vad de förväntade sig.

Men är du beredd att verkliggen jobba hårt för att förverkliga dina drömmar så klart att det finns både jobb och praktik platser. Lönen är inte jättebra, men man får se det så att man får betalt för att arbeta med sitt intresse…

Arbetsförmedlingen brukar ha koll på jobben, så genom dem kan du komma i kontakt med några tränare som söker arbetskraft…

Vet inte om det var menat till mig eller till trådskaparen.. ;) Men att det är hårt jobb är jag mycket väl införstådd med.. :angel: Har även sett exemplena av dom som inte finner det som dom tänkt sig=hålla på med hästarna hela tiden.. (Så har det iaf varit hos oss..)

Inlägget var till alla som kände sig intreserade... ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 379
Senast: Johanna1988
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 253
Senast: starcraft
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 429
Senast: starcraft
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med... 2
Svar
24
· Visningar
6 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka