Pratar med pipleksak?

B

Bianca1971

Vår drygt ettåriga tjej har mer och mer börjat "prata/gny" med sin pipleksak i takt med att hon tuggar/leker med den.

Någon som vet om det har någon innebörd eller om hon bara härmar ljudet? Hon låter ju ingenting när hon leker med o-pipiga prylar.
 
Sv: Pratar med pipleksak?

Min hund har också en speciell pipleksak som han gnäller på när den piper, men inga andra ger reaktion.

Han ylar också ibland i bilen, men bara till viss musik (Nightwish, men bara i de instrumentala delarna/gitarrsolon:confused:)

Jag skulle kunna tänka mig att vissa ljud (ton? frekvens? nåt annat?) utlöser nån instinkt/reflex, många hundar ylar ju t ex på glassbilen, och jag vet flera som gnäller på vissa leksaker/när man själv gnäller på ett viss sätt.

OBS bara min teori:o
 
Sv: Pratar med pipleksak?

Hur länge sedan är det hon löpte? Kan det ha med skendräktighet och skenvalpning att göra kanske?
 
Sv: Pratar med pipleksak?

om du tänker tillbaka på hur länge sedan det var hon löpte och därefter lägger till ca 8 veckor, så kanske det är så att hon "har fått valpar"
var hon lite skendräktig kanske??
 
Sv: Pratar med pipleksak?

Min hund pratar också med sin pipleksak, MEN bara med pipbollen! Ingen av de övriga pipleksakerna, jag tror att den låter som hans syskon, därav hans reaktion.
Det är i alla fall min teori.
 
Sv: Pratar med pipleksak?

Haha, åååh, älskade Ceb! :love: Han låter som sin stockholmsflickvän :p
Där kan han inte varit gammal? Vilken lurvboll han var mot hur han var idag! Var han lika lurvig för en vecka sedan? (eller när det nu var vi sågs innan trimningen)

Hihi! Han var nog närmre ett år. Jag laddade upp klippet på hans 1årsdag iaf. Det är ju det som är så roligt med afghaner. Först är dom söta små fragglar, sen fula hårbollar och till sist blir det en vacker svan. :love: Han var inte så där fluffig nu, det där är valpfluff. Nu hade han fram på halsen men inte sånt där skägg. =)

Han pratar fortfarande med sina leksaker ibland, men bara vissa och numera blir det mer sällan.
 
Sv: Pratar med pipleksak?

Min cocker spaniel kan aldrig ha pipleksaker, för hon bäddar ner dem, pratar med dem, tvättar dem och blir helt hysterisk och letar om man tar bort den från henne :p
 
Sv: Pratar med pipleksak?

Min cocker spaniel kan aldrig ha pipleksaker, för hon bäddar ner dem, pratar med dem, tvättar dem och blir helt hysterisk och letar om man tar bort den från henne :p

Så där höll min tik på förut. Hon blev skendräktig och fick mjölk t.o.m. :eek: En gång hittade hon en pipleksak som vi gömt under en sak och glömt bort. Så när vi lyfte på prylen och den kom fram så kände hon genast doften av sin "bebis" och så började allt om igen. Om pipen gick sönder så tryckte hon på den med nosen och gick runt och gnällde. Helt klart stressad blev hon, så hon fick aldrig pipisar med flit.

Efter att hon opererade bort livmodern försvann det dock, och nu kan hon busa med pipisar för fullt. Det är så härligt att se en gammal tant skina upp och leka istället för att stressa runt med en bebis i form av en lila plastgris med cigarr och headset. :p
 
Sv: Pratar med pipleksak?

min kille gör så även han, plockar upp pipbollen (igelkott) och bär omkring på den och pratar med den, första gången han fick tag på en sådan gick han och pratade med den i över in timme... han hade så kul att matte blev tvungen att köpa en egen till honom. det blir dock allt mer sällan som han gör det nu
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska ringa veterinär och boka tid imorgon för kontroll men tänkte kolla här först. Kanske bara jag som är lite nojig. Min bostonterrier...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 684
Senast: Diabetikern
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
735
Senast: Trassel12
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 290
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 972
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp