Pregnamare

tina_sj

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av Pregnamare?
Hur pass tillförlitligt är det?

Jag har ev tänkt testa ett sto med hjälp av detta och vill gärna höra era erfarenheter, har läst endel om det och det verkar att man får ett väldigt säkert resultat?
 
Sv: Pregnamare

Vi har använt det på 7 ponnier och det har stämt i 6 fall. 1 visade ej dräktig men det kan bero på att vi tog provet några dagar för tidigt.
Enkelt att använda även om jag föredrar att få hästen ULad.
 
Sv: Pregnamare

Har använt det för ca en månad sedan, det visade att stoet inte var dräktigt och mycket riktigt, ett par veckor senare blev hon brunstig.

Kommer att använda det igen nästa år.
 
Sv: Pregnamare

Jag har också använt produkterna och tycker de fungerar bra, har precis som gaddviken haft ett prov som visade fel, men samma sak för mig, jag tog det nog ett par dagar för tidigt.
Har också haft ett defekt test och ringde återförsäljaren och fick ett nytt på två dågar, var inga som helts problem med det.

Däremot tycker jag att man skall inte 'enbart' använda testerna, för det påvisar ju inte om ev. tvillingdräktighet osv så jag brukar ta ett första ultraljud och senare runt 60 dygn brukar jag prova med pregnamares test.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Behöver hjälp i att välja. Söker en liten hund, har en jaktlabbe idag på fem år och letar hund nr 2 som ska bli ”dottern” på 7 års hund...
Svar
15
· Visningar
1 349
Senast: Sofie.S
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 714
Senast: cirkus
·
Trädgård & Växter Tänker att några här borde väl ha egen kompost iaf :). Hur gör man om man vill påbörja en kompost, kan man ens göra det den här...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 265
Senast: Unafraid
·
Hemmet Jag har börjat få upp en massa reklam för hållbara blombuketter. Både torkade buketter som ska hålla i minst 6 månader, och lite...
Svar
17
· Visningar
671

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp