Bukefalos 28 år!

Premiärlektion på indianhäst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag stod som en fågelholk när jag läste vem jag var uppsatt på. Läste både en och två gånger.
Napache är en ganska ung skäck som kom till ridskolan som 4-åring för ett par år sen. Dottern har ridit honom en gång och vart frälst, och jag har nog inte hört någon säga ett ont ord om den hästen.
Jag har ju inte världen bästa självförtroende i ridningen (även om det växte lite efter klubbdressyren) och har inte direkt räknat få rida på söta Napache.
Dessutom var det markarbete, och jag är så hopprädd att de senaste två åren har jag inte ens vågat galoppera över en bom på en sockerbit.

Jag var väldigt spänd under framridningen vilket tydligt avspeglade sig i hästen. Men när vi väl började övningen, travbommar och en upphöjd galoppbom :crazy: började jag fokusera mer på övningen och slappnade av lite.
Det avspeglade sig också väldigt tydligt på hästen som direkt hamnade i en mycktet trevligare form.
Första varvet travade jag över galoppbommen, men andra varvet for :devil: i mig och jag fattade galopp innan.
Min instruktör såg och ropade "BRA CEWE" :D
Sen galopperade vi över varje varv och jag var SÅ LYCKLIG!!!!!!

Det kanske låter fånigt, men har man varit så hopprädd som jag varit är det ett stort steg galoppera över en bom.

Nu hoppas jag på Nappe nästa markarbete också, och kanske kanske kanske att jag vågar ta några språng på nästa hopplektion.
Så här trygg har jag inte känt mig sen min älskade Hero pensionerades och flytta till Danmark
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Japp det är jag det, eller jag börjar faktiskt fundera på om jag lider av någons slags OCD när det kommer till hoppning, ja även...
Svar
0
· Visningar
290
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I måndags hade jag hopplektion och fick Jättehästen igen. När jag kom till stallet så stod han redan i stallgången och blev borstad. Så...
Svar
0
· Visningar
392
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Från ridlycka till hopplycka! :D Det här med hoppning är ju bara så himla roligt! Och jag fattar inte varför jag inte har tänkt på...
Svar
0
· Visningar
235
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ridskoleridningen har kommit igång igen på allvar efter sommaren nu. Förrförra veckan fick jag rida en dressyrlektion på lakritstrollet...
Svar
0
· Visningar
357
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp