Present till förskollärare?

Vi brukar vara med på insamlingar om det är någon som initierar sådana. (I ena sonens klass tas sådant från klasskassan, väldigt praktiskt.)
 
Kan tillägga att på förskolan ges från föräldrar/arbetsgivare (kooperativ) detta tas då från förskolans medel och i år blir det presentkort. Samma valör till alla, oavsett arbetstid eller befattning.
 
Jag gav en present till en pedagog som skulle gå hem på mammaledighet, ett start kit för mamma och bebis, det blev mycket uppskattat!
Nu när våra barn går på sommareledigt kommer jag att baka något eller köpa något gott till fikarummet.
Jag gillar att visa min tacksamhet! :)
 
Jag gav en present till en pedagog som skulle gå hem på mammaledighet, ett start kit för mamma och bebis, det blev mycket uppskattat!
Nu när våra barn går på sommareledigt kommer jag att baka något eller köpa något gott till fikarummet.
Jag gillar att visa min tacksamhet! :)
Jag förstår absolut grejen med att vara tacksam och visa det. Jag har alltid försökt säga till våra barns lärare att jag uppskattat deras engagemang.
Men anser du att ditt agerande på något sätt ändrar pedagogens inställning till just ditt barn och hur det då i så fall ger en fördel för ditt barn?
 
När stora barnet slutade på förskolan hade vi bakat och lämnade en korg med hembakat fikabröd till personalrummet. Inget i övrigt. Jag är hårt drillad i mutor, varför det fick bli en gåva till hela personalstyrkan när barnet inte längre skulle gå dit mer. Det var uppskattat!
 
Jag förstår absolut grejen med att vara tacksam och visa det. Jag har alltid försökt säga till våra barns lärare att jag uppskattat deras engagemang.
Men anser du att ditt agerande på något sätt ändrar pedagogens inställning till just ditt barn och hur det då i så fall ger en fördel för ditt barn?
Absolut inte, jag vill uppmärksamma pedagogernas arbete och hylla dem för hur de lyckas ha struktur i stora barngrupper, alltid möter en i dörren med ett leende och för deras lust att lära. Jag är en tacksam förälder och vill visa att jag uppskattar dem mer än vad ord säger. :)
 
  • Gilla
Reactions: ako
Jag arbetar som förskollärare, varje terminsslut brukar vi få något. Inget vi förväntar oss, men visst värmer det hjärtat att man blir uppskattad men det skulle lika väl kunna göras med ordet "Tack". Det kan vara allt från en tomatplanta barnet drivit fram själv, till en blomma, ett ljus eller handskrivet kort.
 
Om du vill tacka hela gänget så kanske du kan ge dem ett presentkort på en prenumeration på valfri tidning att ha till personalrummet, eller ett presentkort på Ica eller något bageri så kan de få festa loss lite extra en planeringsdag 😊.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 711
Senast: jemeni
·
Småbarn Jag har förstått att det finns de som ger presenter till pedagoger vid avslutningarna. Görs det varje avslutning? Eller bara vid...
2
Svar
22
· Visningar
3 145
Senast: lytesout95
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 304
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 692
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp