Bukefalos 28 år!

Monkie

Trådstartare
Jag skulle vilja ge en "jag uppskattar dig!" present till min hovslagare som alltid ställer upp, och som är så fin och bra med min pålle som kan vara lite strulig ibland. Men.... Vad ger man till nån man verkligen gillar men egentligen inte känner? Jag vill att han ska förstå att han är uppskattad men inte att han tror att jag friar. Jag har som bästa förslag en Godispåse. Alltså behöver jag hjälp
Vet inte vad han gillar, om han har sambo etc. Vi brukar höras på telefon, han tar in hsäten själv så jag känner honom liksom inte personligen men är ändå väldigt nöjd!
 
Jag gav en liten chokladask och ett kort till min handledare förra terminen. Den relation var nog lite mer personlig än din men gåvan är ju rätt universal ändå. Jag gillar generellt presenter som går att "förbruka" på ett sätt eller annat. Vill inte lasta på folk än mer prylar än vad de redan har. Då både blommor och alkoholhaltig dryck kan slå fel så brukar jag köra på mat i någon form eller annan. Choklad fungerar i princip alltid men kan kännas lite trist. Hemlagad marmelad, saft eller bröd brukar vara en riktig höjdare om man nu är lite huslig av sig. Eller så sätter man ihop ett litet kit. För en hovslagare så kanske en fikakorg kan vara uppskattad: kaffetermos, god macka och chokladbit?
 
Jag köpte en fin trälåda som var arrangerad med granris/blommor/glögg/godis till min hovslagare i julas :) Tillsammans med ett handskrivet kort där jag tackade för all hjälp under året.
Inbillar mig att saker i den stilen uppskattas av de flesta!
 
Jag skulle vilja ge en "jag uppskattar dig!" present till min hovslagare som alltid ställer upp, och som är så fin och bra med min pålle som kan vara lite strulig ibland. Men.... Vad ger man till nån man verkligen gillar men egentligen inte känner? Jag vill att han ska förstå att han är uppskattad men inte att han tror att jag friar. Jag har som bästa förslag en Godispåse. Alltså behöver jag hjälp
Vet inte vad han gillar, om han har sambo etc. Vi brukar höras på telefon, han tar in hsäten själv så jag känner honom liksom inte personligen men är ändå väldigt nöjd!

Jag hade gjort ett kit som anspelar på hans yrke typ en fin handcreme, nån marmelad och ost, honung, kaffe, en påse söm som kortet sitter i osv, förmodligen en ask praliner och så också! :)
 
Lite kantig formulering ser jag men jag tänker framför allt tillgång till vaser faktiskt. Det kan vara bökigt för mottagaren att ta hand om en blomma. För mig ska en gåva vara enkel att ta emot och ger man då inte bort presenten i mottagarens hem så blir blommor knepiga.

Aha, jag blev lite nervös för jag har gett min gamla psykolog blommor vid två tillfällen :laugh:. Men jag visste att de hade vaser där för det stod ibland på det gemensamma bordet (typ kontorshotell eller vad det heter) så jag tänkte att antingen kan hon lämna de där eller ta med hem, men hon tog med hem båda gångerna. (Gick där i fem år så hon fick inte blommor jätteofta utan en gång efter ett par år och sen när jag slutade där.)
 
Apropå slå fel så gav min vän sin psykolog en flaska champagne när hon slutade där, jag tyckte det var ganska lustigt eftersom terapin bl.a. handlat om hennes komplicerade förhållande till alkohol :laugh:.
 
Jag brukar beställa en låda ostar i ostaffären, så kombinerar de med kex, marmelad, nåt choklad etc. Förutsatt att personen inte är vegan då. Men jag tänker att man kan alltid bjuda bort det om det inte faller i smaken.
 
Jag uppskattar min hovslagare enormt mycket och det visar jag varje gång han är här. Det gör jag genom att hästarna alltid står inne när han kommer och då är rena och torra, att stallet är flugfritt, bra belysning, bra uppställningsplats, att jag alltid är med och håller ordning på att hästen sköter sig, att hästen inte är sprayad med giftiga insektsmedel precis innan, att det alltid finns något kallt att dricka när det är varmt och att stallet håller bra arbetstemperatur även vid minusgrader utomhus och jag betalar alltid i tid.

Jag tycker inte att någon present kan uppväga att strunta i något av det ovan. Är hästen krånglig på något sätt så är det ännu viktigare att vara med och hålla ordning på hästen och att hovslagaren ska hämta in hästen som då kanske dessutom är smutsig och blöt, nej det finns inte i min värld faktiskt. Hovslagare har också rätt till en bra arbetsmiljö och de ska verka och vid behov sko hästen, inte serva en massa runt omkring. Jag som ägare har dessutom ett ansvar för hästen och därmed hur hen skos/verkas. Hur ska man kunna påverka det om man inte ens är med?
 
Jag uppskattar min hovslagare enormt mycket och det visar jag varje gång han är här. Det gör jag genom att hästarna alltid står inne när han kommer och då är rena och torra, att stallet är flugfritt, bra belysning, bra uppställningsplats, att jag alltid är med och håller ordning på att hästen sköter sig, att hästen inte är sprayad med giftiga insektsmedel precis innan, att det alltid finns något kallt att dricka när det är varmt och att stallet håller bra arbetstemperatur även vid minusgrader utomhus och jag betalar alltid i tid.

Jag tycker inte att någon present kan uppväga att strunta i något av det ovan. Är hästen krånglig på något sätt så är det ännu viktigare att vara med och hålla ordning på hästen och att hovslagaren ska hämta in hästen som då kanske dessutom är smutsig och blöt, nej det finns inte i min värld faktiskt. Hovslagare har också rätt till en bra arbetsmiljö och de ska verka och vid behov sko hästen, inte serva en massa runt omkring. Jag som ägare har dessutom ett ansvar för hästen och därmed hur hen skos/verkas. Hur ska man kunna påverka det om man inte ens är med?
Jag tänker att det ena behöver ju inte utesluta det andra. Jag uppskattar också min hovslagare och underlättar arbetsmiljön för henne, men jag kan ju ändå köpa en julklapp eller present för speciella tillfällen.
 
Jag uppskattar min hovslagare enormt mycket och det visar jag varje gång han är här. Det gör jag genom att hästarna alltid står inne när han kommer och då är rena och torra, att stallet är flugfritt, bra belysning, bra uppställningsplats, att jag alltid är med och håller ordning på att hästen sköter sig, att hästen inte är sprayad med giftiga insektsmedel precis innan, att det alltid finns något kallt att dricka när det är varmt och att stallet håller bra arbetstemperatur även vid minusgrader utomhus och jag betalar alltid i tid.

Jag tycker inte att någon present kan uppväga att strunta i något av det ovan. Är hästen krånglig på något sätt så är det ännu viktigare att vara med och hålla ordning på hästen och att hovslagaren ska hämta in hästen som då kanske dessutom är smutsig och blöt, nej det finns inte i min värld faktiskt. Hovslagare har också rätt till en bra arbetsmiljö och de ska verka och vid behov sko hästen, inte serva en massa runt omkring. Jag som ägare har dessutom ett ansvar för hästen och därmed hur hen skos/verkas. Hur ska man kunna påverka det om man inte ens är med?
Det tillhör inte vardagen att hovslagaren själv får ta in hästen. De gånger det hänt är när vi diskuterat tider och han har velat komma tidigare han har då själv sagt att han tar in hästen. För övrigt så har han en bra arbetsmiljö och sålänge jag inte har några nya önskemål om skoningen så räknar jag med att det är han som är proffset.

Angående en liten present så är det inte istället för allt du räknade upp, jag skulle helt enkelt vilja ge honom något extra.
 
Jag uppskattar min hovslagare enormt mycket och det visar jag varje gång han är här. Det gör jag genom att hästarna alltid står inne när han kommer och då är rena och torra, att stallet är flugfritt, bra belysning, bra uppställningsplats, att jag alltid är med och håller ordning på att hästen sköter sig, att hästen inte är sprayad med giftiga insektsmedel precis innan, att det alltid finns något kallt att dricka när det är varmt och att stallet håller bra arbetstemperatur även vid minusgrader utomhus och jag betalar alltid i tid.

Jag tycker inte att någon present kan uppväga att strunta i något av det ovan. Är hästen krånglig på något sätt så är det ännu viktigare att vara med och hålla ordning på hästen och att hovslagaren ska hämta in hästen som då kanske dessutom är smutsig och blöt, nej det finns inte i min värld faktiskt. Hovslagare har också rätt till en bra arbetsmiljö och de ska verka och vid behov sko hästen, inte serva en massa runt omkring. Jag som ägare har dessutom ett ansvar för hästen och därmed hur hen skos/verkas. Hur ska man kunna påverka det om man inte ens är med?
Jag tror vi lugnt kan förutsätta att TS och hovslagaren är överens om hur skoningen ska gå till. Ditt inlägg känns mycket märkligt tycker jag, vad vet du deras överenskommelse eller rutiner?
 

Liknande trådar

Relationer Min syster har fyllt 50 och ska ha fest i helgen, så deadline för en riktigt uppskattad present närmar sig. :nailbiting: Är urusel på...
2
Svar
27
· Visningar
2 258
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 701
Senast: MML
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 342
Senast: geting
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp