Presenttips till tant-när man själv har dåligt med pengar

Mirre

Trådstartare
Det är mors dag på söndag och mamma fyller på onsdag nästa vecka. Hennes sambo fyllde nyligen och fick blombud med olivträd och någon mer blomma. Det blir orimligt sura miner om det mamma får nu inte ligger på samma nivå eller högre. 😑 Så, vad tusan ger jag? Andra saker har gjort att ekonomin inte är tip top just nu, det kommer lösa sig men inte innan mammas födelsedag. Läget såg annorlunda ut när sambon fyllde så då hade jag lite mer valmöjligheter.

Jag har köpt ett skal till hennes mob med bild på barnbarnen. Hade köpt riktigt bra hårklämmor eftersom hon då hade långt hår som var mycket ivägen. Meeen sedan kom jag dit en dag och upptäckte att hon klippt av allting till kort. Så nu har jag ingenting mer än mobilskalet. Hon sitter i princip bara hemma, till största delen i rullstol och gör i princip ingenting annat än håller på med en karaokeapp på mobilen. Upplever att hon sista åren åldras enormt, verkligen blivit tant om man nu får säga så 😄 Pappa upplevs mycket yngre än henne och han är flera år äldre.

Saker som korsord eller liknande går bort pga EP. Det funkar inte alls. Hjälp!
 
Jag har en hyfsad färgskrivare, laminatmaskin och miljoner bilder på barn, djur och gud vet allt. Jag skulle ju kanske kunna göra något av det 🤔
 
Jag har en hyfsad färgskrivare, laminatmaskin och miljoner bilder på barn, djur och gud vet allt. Jag skulle ju kanske kunna göra något av det 🤔


Till min pappa köpte vi en stor ram där man kunde sätta in massor av kort. Där satte vi in kort på oss, på syskonbarn och en del andra kort. Den hade han på väggen i hallen och var väldigt glad åt. Han fick alzheimer när han var 64 så det var tidigt men tavlan hjälpte honom att minnas oss.

Kanske kan något liknande glädja din mamma? (även om hon inte har demens eller liknande) Tror vi köpte ramen på IKEA men det var nog 15-20 år sen nu. Men kanske kan du hitta något liknande?
 
Ifall det ekonomiska blir bättre framöver skulle du kunna boka in en gemensam aktivitet ett datum efter att pengarna kommit in

Men det behöver ju inte bli så dyrt det heller, biobesök, utflyktsmål (som fungerar med rullstol), museum eller liknande
En god idé som absolut hade varit något, om man fått tantaluringen att lämna huset 😑 Hon vägrar gå ut för folk ser att hon har rullstol/rullator 😕 De bor på gatan bredvid vår men har inte varit här på över ett år
 
En god idé som absolut hade varit något, om man fått tantaluringen att lämna huset 😑 Hon vägrar gå ut för folk ser att hon har rullstol/rullator 😕 De bor på gatan bredvid vår men har inte varit här på över ett år
Åh, men då kanske hon skulle uppskatta hemmaspa? Att du kommer över, gör fotbad, manikyr, axel- och ansiksmassage? Skulle kunna vara väldigt lågbudget men en fin stund tillsammans? Bara en tanke men fattar om det också kan vara svårt att ta emot för vissa. Kanske i kombo med utskrivna foton/laminerade glasunderlägg till soffbord/nattygsbord eller liknande.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ni som flyttat långt..
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp