Prestige DI D iceland

Sv: Prestige DI D iceland

Eller om ngn har DI dressyr modellen, hur fungerar det med bogfriheten? Tycker ni det är skillnad mot en traditionellt skuren bossa?

Sv: Prestige DI D iceland

Hej
Såg att tråden var gammal men tänkte ändå dela med mig av mina erfarenheter. Provade D1 Iceland på min häst i lördag. Låg verkligen super och hon kändes mycket mer rörlig i denna än någon annan sadel. Hon bara älskade den. Jag tyckte den var helt ok att rida i lite hård i sätet, men har ändå valt att införskaffa en sådan då hästen verkligen gick så bra i den och det finns mycket hemskare sadlar än denna. Tror det är en vanesak att rida i lite hårdare sadlar. Kan varmt rekommendera denna. :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett 6 år gammalt Ifor Williams 506 som fått fuktskador både på frontrampen som bakrampen. Materialet i ramperna består av...
Svar
4
· Visningar
297
Senast: lizzie
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
397
Senast: tott
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
458
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Vad har ni för klösträd?