Prestige Michel Robert..

pomelo

Trådstartare
Vill höra åsikter och se bilder på michel robert sadlar, då jag fått en sådan utprovad åt mina ena häst..

Nån som äger eller rider i en sådan?

Sv: Prestige Michel Robert..

Nån som vet om det går att se skillnad på sadlarna huruvida det är d-modellen (kalvskinn) eller ej. Är det samma sömmar och liknande bara att det är annat läder?

Om det nu finns en modell som inte är i kalvskinn, på Prestige hemsida finns den bara i kalvskinn och heter rätt och slätt Michel Robert, tror jag inte du har sömmarna på kåpan på den. Jämför t ex Parismodellen.

Så funderade jag nog på att det kunde vara. På equality lines hemsida finns båda med så det ska finnas.

Jag såg det men jag kan hitta den någon annanstans, kanke får man specialbeställa den enklare varianten.

Nån som vet i fall det är kalvskinn i sitsen och vulstrena på icke-d modellen. Franskt läder står det, är det det storporiga lite hårda lädret eller är det slätt?

Nu har jag fått svar på att det är kalvskinn i sitsen och vulstrena på icke-d modellen.
Vill fortfarande se bilder på folks michel robert sadlar..

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
898
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 218
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka