Prestigesadel för häst med rak rygg

Trocadero_lover

Trådstartare
Jag har en häst med ganska rak rygg, har två hoppsadlar till henne, en morris&nolan & en albion k2.

Ska nu ha en dressyrsadel och skulle kunna tänka mig att både albion & morris&nolan skulle kunna passa till henne.

Jag har alltid gillat prestiges sadlar, finns det någon dressyrsadel som är för raka ryggar? någon som vet? Finns det hoppsadlar för raka ryggar från Prestige?
Andra märken...? Ni som kan;)

Sv: Prestigesadel för häst med rak rygg

Tror jag har hört talas om att någon av deras modeller är åt det rakare hållet men knappast lika raka som m&n eller albion.

det finns flera modeller som är ganska raka men inte som k2. den är ju spikrak.

De Prestige sadlar (hopp) som passar en rak rygg är bla Arezzo, Meredith, Versailles och Carisma.

De modellerna som kan passa en rak rygg. Bommarna är fortfarande ganska svängda om man jämför.

Prestige Doge fick jag utprovat till min häst som också är rak i ryggen. Väldigt nöjd är jag med den!:laugh:

En häst som passar i MoN och k2 kommer aldrig passa i prestige vad jag anser.

Jag gillar också prestige men kommer aldrig kunna ha det på min häst eftersom hon är rak och bred.

Cliff barnsby är verkligen ett märke jag kan tipsa om, det passar mig och min (rakryggade) häst jättebra. Har en CB schokemöhle som är gudomligt skön.

Med andra ord så ärdet kanske inte så troligt att en prestigesadel kan passa henne?
Jaa, hon är juväldigt rak som sagt.

Men cliff barnsby skulle kunna passa? & albion & morris&nolan dressyr då. Fler märken?
Känns som att jag inte har så mycket & välja på...

De Prestige sadlar (hopp) som passar en rak rygg är bla Arezzo, Meredith, Versailles och Carisma.

Nej nej nej! Dom är svängda alltihop, alla bommarna är likadana i grunden. Jag har provat såna som anses mer raka och de är för svängda för min raka häst, glappar bak. (Har också frågat i butiker som kollat med leverantören och ja det är i grunden samma bom bara lite olika paneler/bossor)

jag har anlitat 3 olika sadeluprovare som anser att min häst har rak rygg och alla de sadlarna passar henne enligt sadelutprovare+ mig själv. Sedan finns det säkert hästar som har ännu rakare rygg än min och därför inte kan ha dessa. Vet flera som har just Arezzo till deras hästar med rak rygg.

En häst som passar i MoN och k2 kommer aldrig passa i prestige vad jag anser.

Cliff barnsby är verkligen ett märke jag kan tipsa om, det passar mig och min (rakryggade) häst jättebra. Har en CB schokemöhle som är gudomligt skön.

Hej!

Jag har en extremt rakryggad häst med lite andra "problem" också. Det enda som hittills funkat på henne är M&N. Cliff Barnsby var alldeles för böjd..

/ Lavinia som kommer köpa sin nästa häst efter "den ska passa i alla sadlar"

Det enda som hittills funkat på henne är M&N. Cliff Barnsby var alldeles för böjd..

Det finns modeller av CB som passar raka ryggar. Har själv en sån modell.

-cliff barnsby har ju olika modeller och det finns dem som passar spikraka, likväl som det finns dom som passar lite svängdare.

kl*

Ni som tycker era hästar har "raka" ryggar kolla in min när jag köpte henne :D;)

27704916.jpg

Som tur är e hon lite mer normal idag, har fått en liiten manke ;) men ryggen är ju fortfarande rak. CB schockemöhle passsar henne jättebra, hade en cb whitaker som också var kanon men som tyvärr blev för smal när hon växte på sig

30444306.jpg

Min häst har väldigt rak rygg, ganska låg men lång manke och Golden star extra/new ligger som ett smäck på henne.
Det är nästan otäckt, alla sadelutprovare blir helt upphetsade för att sadeln ligger så bra, haha! :)

Det finns modeller av CB som passar raka ryggar. Har själv en sån modell.

Hej!

Det var en av dom jag hade... Som inte funkade på min pålla;-). Inte heller fungerade de sadlar som var för extra-kort-ryggade hästar, trots att de var för just såna som min pålla.. Hon är mycket mycket ryggad..

/ Lavinia

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
429
Senast: Freazer
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: Barret
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Honey07
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 307

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka