Prince R.S.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Issy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 791
I

Issy

Hej,

Någon som har en avkomma efter denna hingst? Eller erfarenheter och upplysningar om honom?

Har ett sto som är dräktig med honom. Så det skulle vara kul att höra om hans avkommor.

Tack på förhand,

Sv: Prince R.S.

Han har bara än så länge 33 avkommor så det kanske blir svårt att hitta nån här? Äldsta avkommorna är födda 1999.

Jag har ingen egen häst efter honom men ett sto i stallet är dräktig med honom och även hennes tidigare avkomma är efter honom! Lilla "Sessan" som vi kallar henne för är en trevlig häst. Hon var lite nervös av sig när hon var liten och hade mycket egen vilja. Det året fanns det två föl i stallet och hon var den som "märktes" mest. Hon var svår med grimträningen osv. Nu är hon två år och är hos tränare. När hon skulle köras in så hade hon lagt sig ner i protest några gånger. Hon har sprungit premielopp nu och det gick bra.
Jag har inte träffat henne sen hon lämnade vårat stall, men att det verkar iaf som om hon är en bra häst. Ägaren har som sagt var betäckt stoet igen med samma hingst så han verkar nöjd!

/ Maris

OK, tackar för infot! :bow: Så sant finns ju inte så många avkommor än :)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag undrar om någon vet vart jag kan hitta om mitt sto har haft föl innan? Veterinären såg att hon har blivit sytt i vulvan och då...
Svar
5
· Visningar
899
Senast: Tuppis
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 388
Senast: Murray
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
2
· Visningar
655
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
529
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka