Princeville

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 978
S

Sweet

Sadelmärket som säljs på Börjes för knappt 4000 kr. 5 års bomgaranti och 1 år på övrigt material, låter ju väldigt bra för det priset och de ser ju fina ut i katalogen.

Någon som har några egna erfarenheter av detta märke? :confused:

Sv: Princeville

Jag har ridit i deras drssyrsadel och den är skön, även som ny! Materialet är det absolut inget fel på och den "ser" inte billig ut..

Jag red i den hos en tjej som har 10-talet hästar och den låg bra på princip alla hästarna.

Hur kvaliteten bli efter ett tag vet jag inte, jag red i den samma dag hon tog hem den och sen anvädes den på 2-3 hästar om dagen i dom två veckorna jag var där och då användes den alltså 20-30 ggr under den tiden och den såg lika fin ut när jag slutade.

kanonskönt läder att ta på. ser snygg ut.
har ej ridit i den.

Hur är bommen? Rak eller svängd? Den ser ju ganska rak ut på bild...

Är kanalen mellan bossorna ok?

Och är det någon som vet på ett ungefär hur vid den vida bommen är?

jag tror (?) den är rätt så rak faktiskt.
har rätt så stora bossor men inte megastora.
har för mig man fick in 3-4 fingrar i kanalen.

Jag bor ju inte i närheten av böjes så om jag ska köpa en Princeville så får jag beställa och det är ju inte så kul när man knappt vet något alls om sadeln, det blir ju dyrt att returnera om den inte passar eller inte är bra på annat vis så man vill ju vara ganska säker på att den ska vara bra.

jag tycker den verkar okey för sitt pris!

Är på jakt efter en dressyrsadel som är bra och inte kostar skjortan, har en griffin hoppsadel som jag är jättenöjd med men vill gärna ha en dressyrsadel i läder för jag saknar smörjandet! :D

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer... 2
Svar
22
· Visningar
1 047
Senast: Angel
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 105
Senast: bobbbo
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 374
Senast: Kilauea
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka