Pris för att kunna tvätta?

Min stallägare låter mig tvätta gratis bara jag tar med eget tvättmedel. Dock är jag rätt övertygad om att möjligheten till tvätt i industrimaskin är inbakad i hyran någonstans precis som att hyran är högre för att det finns spolspilta med varm och kallvatten, uppvärmd sadelkammare och belyst paddock, men det redovisas helt enkelt inte vad varje krona av hyran avser och det är helt rimligt. Nu tvättar jag inte så ofta, har tvättat täcken 2 ggr på lika många månader.

Ska medel ingå så får man nog räkna ut hur mycket medel som går åt per tvätt beroende på fabrikat och sen lägga på för vatten, el, underhåll och investering. Jag hade kunnat tänka mig att betala 50 kr för enbart tvätten utan medel. Spontant känner jag att det smidigaste är att folk får hålla med eget medel och sen betalar man bara för att använda maskinen.
 
Vi gick betala 40 kr per tvätt i mitt gamla stall. De hade en automat där man på i tior för att få igång maskinen.
Använde den inte så mycket då jag aldrig har kontanter på mig och glömde bort att fixa.
 
Vore det inte smidigare att bara köra en extra månadskostnad för de som vill ha tillgång till tvättmaskin? Tycker personligen att det låter jobbigt att swisha varje gång.
 
Rekommederar att använda stora tvättpåsar avsedda för stora " håriga" hästsaker. Då håller maskinen längre.
Ska ni betala för tvätt tycker jag det ska köpas in av den som hyr ut maskinen. Då slipper man dessutom andras hästhår på sin tvätt.
 
Vi tar 50 kr/tvätt. Vår begagnade kostade 22 000 kr så funderar på att höja priset något per tvätt för att täcka el och inköp.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 391
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 830
Senast: Barbabelle
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 442
Senast: Skye
·
Ekonomi & Juridik Hej! Är lite nyfiken vad ni som står i kollektivstall betalar och vad ni får i det priset. Sen undrar jag vad ni skulle tänka er att...
2
Svar
33
· Visningar
3 540
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp