Pris på beg. Wintec Isabelle

cactuspower

Trådstartare
Startade ju en tråd nyligen om att jag var nyfiken på Batessadlarna med Cair. Jag vet inte exakt om sadeln passar min häst men jag tänkte försöka hitta en sadel beg. av privatperson för att prova på min häst på öppet köp en vecka i alla fall. Det vore en bra lösning tsv. och om det är så att det behövs kan jag i så fall köpa en annan, ny sadel efter sommaren när jag fått lite mer pengar igen (sommarjobb).

Egentligen var jag till en början på jakt efter en lädersadel men har fått nys om Wintec Isabelle som finns inom rimligt avstånd från mig nu. Tar kanske en halvtimma att åka dit och hämta sadeln och det är den sätessstorleken på sadeln som jag ska ha också.

Den här Wintec Sadeln är uttagen i Juli -04, den är enligt säljaren väldigt lite använd pga. skadad häst och säljes med Wintec sadelgjord, överdrag, svart & vitt järn samt garantibevis på sadeln finns.

Vad är skäligt att ge för en sådan? Nypriset ligger väll runt 8900:- På till häst i Örebro har jag för mig. Fast då ingår ju bara ett järn (motsvarande normal tror jag) och ingenting mer...

Köper jag en lite billigare sadel kan jag satsa på ett nytt träns (måste ju ha ett svart då !) :p och en tömkörningsgjord och tömmar också ! :bump:

Sv: Pris på beg. Wintec Isabelle

eftersom sadeln är lite gammal har den stått med ett utav de där koppjärnen, då är bommen lite töjd ditåt.. ska du ha svart eller vitt koppjärn? vad har du för storlek på din nuvarande sadel?

Om man gör för kraftigt alltså ex. vit till grönt vore det inte så bra :crazy:

men vad jag såg på bilderna i den andra tråden så tror jag inte det kommer vara så stor skillnad, eller?

Ok, ja ska höra med säljaren lite närmare hur det ligger till då..
det är ju inte bra om den blivit töjd eller? :confused:
Jag vet inte riktigt vilket järn hon behöver dock..

Förra sadeln var en 31 tror jag? Vad kan det motsvara tro??
Det är ju så olika mellan olika märken. Och vad motsvarar svart resp vitt koppjärn *dålig koll*...

Kollade på henrikssons vad järnen motsvarade..
Gul= small, Grön=medium/small, Svart=medium,
Blå=medium/bred, Röd=bred, Vit= xtrabred.

Det var ju viss skillnad på svart & vitt järn om man säger så!
Det ena var ju xtrabrett medan det andra bara var medium.
Hmmn jag vet som sagt inte alls vad min häst behöver.
Tror inte det är något utav de smalare i af.. men det skulle lika gärna kunna vara det röda eller blå

De ligger ganska högt i andrahandsvärde, då de var dyrare nya förut. Men nu är nypriset nere i 8900:- så man får ju tänka efter hur stor skillnaden blir pengamessigt att köpa en ny.

Jag menar att man ser vissa sadlar från tex -04 för en tusenlapp under nypris, och de är faktiskt två år gamla nu. Då kan man lika gärna lägga till en tusenlapp och köpa en helt ny....

Sen anser jag att det är bättre med en sadel som är regelbundet använd, än en som bara hängt i ett par år;)

Ok. Jo jag reagerade också på att andrahandsvärdet var lite högt.
Som du skriver så skiljer det ju inte mycket till nypriset. Visserligen ingick nu lite tillbehör. Men i alla fall.. Jag får se hur jag gör. Frågade vad hon ville ha för den och hon skrev 7500´ inkl. tillbehören jag nämde ovan. Tycker det är lite i överkant så jag tänkte försöka pruta ner den lite till faktiskt... om den passar och jag får ner priset tar jag den troligen. Men annars ska jag överväga och se om jag ska köpa en ny i stället...

Liknande trådar

Utrustning Är återigen ute på jakt efter en sadel till min travare. Har haft ut sadelutprovare tidigare, köpte då en Albion style dressyrsadel...
Svar
3
· Visningar
1 002
Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
2 004
Senast: ameo
·
Utrustning har ni gjort det? hur gick det i så fall? hur skötte ni betalning? har hittat en sadel som både jag och hästen tyckte om, en bates...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: Buck
·
H
Utrustning Jag är på sadeljakt och har fastnat för ett par stycken av Wintecs sadlar. Den ena är en Isabell Werth, ullstoppad. Den har legat på...
Svar
6
· Visningar
1 326
Senast: HallonDoft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka