pris på boxplats?

panzy

Trådstartare
vad tycker ni är rimligt?

box i ombyggd ladugård, stora hagar dock inte mycket träd i dem (tyvärr), in,- utsläpp, fodring (kraft 2ggr, hö3grr)/dag, täckesservice. gräspaddock som klipps med gräsklippare var 7:de-var 10:de dag på sommarhalvåret med möjlighet att sätta upp 4st enkelhinder.

hö + halm men inget kraftfoder el. annat strö

det kommer också vara väldigt lätt för hästägaren om den vill åka iväg på semester el. liknande då jag isf kan ta hand om hästen (mocka, kolla hovar och visitera)

stallet ligger 1 mil från en liten stad, med bra väg och det är ganska bra bussförbindelser.
 
med stora bra hagar och sådan service och lätt att ta sig dit borde du iaf kunna ta 1500 per box..
 
Hur långt har du till ridhus? Tillgång till transport?

Jag skulle betala max 1500 (ifall det är ont om boxplatser i området). Annars tkr jag 1000-1200 låter lagom.

Jag betalar 1200 för liknande stall, men jag får 4 fodringar, torv o kraftfoder oxå i priset.
 
Jag betalar 400 i kallhyra ....
Då får jag stå för allt själv !!!
:D
 
Jag står i stall där vi visserligen får göra mycket själva, men å andra sidan har det flera fördelar... Det logger bara 15 min med buss från centrala gbg,. många bussar som går alla tider på dygnet, bra hagar, 20x60 m paddock och hinder. Har bara två fodringar om dagen som ingår tyvärr, resten fixar vi själva. Vi betalar 850 kr i månaden. Känns helt överkomligt då havre/korn, hö/silage, spån finns att köpa på plats.
 
det tar ca 20 min med transport till närmsta ridhus...
ca 15min med bil från centrum, dock är det en liten stad, så det är ju inga storstadspriser som gäller...

vad kan man räkna på att själva servicen kostar, dvs vad skulle ni ta för täckesservicen?
 
På ett ställe betalade jag 1500 kr i kallhyra och då ingick bara hö och halm och inga utsläpp eller något sådant. Nu betalar jag 1500 kr för helinackordering, allt ingår utom avmaskningskostnad och verkning ( som läggs på hyran + 200 kr ). Jag får till och med hästen motionerad i det priset! Jag har tillgång till ridhus, paddock med hinder och ganska fina ridvägar. Det är helt perfekt! Så det är lite svårt att säga :) Sätt 800 kr som prislapp om det inte är helinackordering, 1200 kr om det är det. det är i alla fall mitt förslag.
 
Att det inte finns gruspaddock tycker jag drar ner priset lite, det borde ju innebära att träningsmöjligheterna på höst/vinter/vår och regniga somrar är ganska begränsade :confused:

Sen, om det inte är storstadsområde så skulle jag nog säga att ca 1200:- är max vad jag hade betalat för stallplats med den service du beskriver, i storstadsområde hade 1500:- varit rimligt (om inte annat så varierar höpriserna ganska mycket mellan storstad/landsbygd och hö skulle ju ingå...).

Tycker att det är fullt rimligt att du tar extra betalt om du tar hand om hästar då ägaren är bortrest osv. Kanske 50-100 kr/dag är rimligt då?
 
jo, man kan ju inte räkna med att kunna träna varje dag året runt precis... jag väntar mig inte heller att dt kommer någon som tränar/tävlar mycket heller utan mer en fritidsryttare.
 

Liknande trådar

Anläggning Hjälp mig tänka. Står för tillfället i mindre privatstall (<10 boxar). Jag sköter mockning och kraftfoder till min egen medan in- och...
Svar
17
· Visningar
2 821
Senast: Lona
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 692
Senast: Zamira
·
Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 456
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan En gammal klasskompis mamma räddade ett varmblod från slakt för lite mer än 1 månad sedan och stallade hastigt upp honom hos mig med...
Svar
14
· Visningar
3 345
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp