Pris på Hippo Alfa?

sassiball

Trådstartare
Satt och läste lite om det fodret och det verkar bra till svårfödda hästar. Någon som vet vad det kostar?

Sv: Pris på Hippo Alfa?

Varierar otroligt från ÅF till ÅF. Tre kr kilot tror jag vi betalar, hämtar direkt på Svenska Foder.

ok, tack för svaret. Jag använder lusern hack idag som extra proteinkälla och det kostar 4 kr/kg. Och proteinvärdet är högre i hippon tror jag...

Kollade, vi betalar 4,35 kr/kg, d v s 109 kr/säck.

Jag tar utan förbehåll tillbaka min gissning att lucern innehöll MER protein, det är ju MINDRE?!

Alfa ligger på 135/10, Krafft Lucern på 105/8,5. Vilken chock! Som jämförelse ligger Kvarnby Lucern på 150/8. Billigare än både Krafft och Hippo om man jagar slantar!

Hej igen!
Ja, jag såg det och blev också jätteförvånad! Det lönar sig att läsa på säcken...

Liknande trådar

Foder & Strö Min hästs massör föreslog att jag skulle prova Evolve till henne. Jag är lite kluven efter att ha läst på hemsidan. Så… Vad säger buke... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 335
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 027
Senast: tanten
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
674
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
894

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka