pris på stallhyra under sommaren..

C

coscos

vad betalar ni i stallhyra under sommaren? är det billigare? har alltid undrat.. fick höra att många stall stänger under sommaren.. fattade inte jag, kannske e lite trög. vart tar ni hästen då?..:confused:
 
Vi betalar 1100 för tom box och då får vi bete om vi vill.
Under juli ett tag är stallet stängt , Resten av sommaren får vi sköta stallet kollektift om vi vill stå där.
 
Här kostar det 550 kallhyra under vintersäsongen och 400 under sommaren.
 
Vi har tom lite dyrare på sommaren då en "betesavgift" på 300kr tillkommer per månad. Men boxhyran är något sänkt.
 
Jag betalar 800kr/mån i stallhyra under vinterhalvåret efterssom dfet ingår mer service då än under sommarhalvåret (ex täckesbyten och intag) På sommaren betalar jag 600kr/mån och då ingår sommarhagen.

i mitt förra stall däremot kostade det 350/mån på vintern och en extraavgift på sommaren på 200kr för sommarhagen.

olika stallägare resonerar tydligen olika.
 
Jag betalar 1300 under sommarmånaderna och 1700 övriga månader. I 1700 ingår in- och utsläpp och mockning vardagar.

På sommaren bor hästarna utomhus i beteshage, men vi har tillgång till våra boxar, men får mocka själv.
 
Nu betalar jag 550 kronor för kallhyra och det är samma på sommaren, då är det bete men även tillgång till stallet om man vill nyttja det!
På förra stället var det kallhyra på 750 och då dom gick på bete på sommaren så var det 800:-/månaden och då var stallet inte tillgängligt under en viss tid då det skulle städas ut och så.
 
de e olika kostander vart man än vänder sig.. här ja bor nu e de en del dyrare men där ja hade henne innan kostade de 300 kr året runt o då hade vi tillgång till boxen i alla fall. under vinterhalvåret så va de fodring o utsläpp på morronen.. där ja ska ha henne efter sommaren detta året tar de 1100 för helpension (mat, fodring, in- o utsläpp, byte av täcke) vid sjukdom mockar de för 20:-/per gång. bete vet ja inte än vad de tar, men stallet e öppet året runt...
:banana:
 
Vi tar samma hyra sommar som vinter för dem som hyr boxar. På sommaren tvättar och målar vi stallet vissa veckor och då kan hyresgästen inte nyttja sin box. Det brukar inte vara något problem eftersom våra hyresgäster brukar låta sina hästar gå ute sommartid. Vi har andra utrymmen som kan användas som skötselplats under den tiden. Finns också tillgång till sjukbox i annan avdelning som vi inte rengör samtidigt.

Jag tar dock en något högre avgift för utomstående som bara vill lämna sina hästar på bete, men då ingår tillsyn och vattning. De som står här året runt hjälper till att kolla till hästarna under semestermånaderna.

Piggy
 
Sommar 700 kr
Vinter 1200 kr

På sommaren ingår sommarhage (som stallägaren förvisso får betala liten hyra till äg för), viss tillsyn och havre. Tillgång till stallet, men hon går ute på nätterna.
Tycker det är dyrt... :mad:
 
I mitt förra stall betalade vi 1600 kr per mån året om.
Då ingick box ,sadelkammare,grovfoder,strö och halm. Insläpp och utsläpp.Samma pris på sommaren. :banana:
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 872
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 486
Senast: Skye
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: Blyger
·
Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 270
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp