Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad kostar/kostade hundkursen ni går/gick/ska gå på??
Har anmält mig och "valpen" till vardagslydnad med start i Januari, 8-10ggr 1½timme varje gång...Nästan 1600kr
Tyckte de lät lite dyrt så jag tänkte höra lite vad snittet ligger på!!
Tacksam för svar
Det som brukar avgöra priset är om det är en förening eller ett företag som står bakom kursen.
På brukshundklubbar brukar det vara rätt billigt jämfört med en kurs hos ett företag.
Det bero nämligen på omkostnader. Ett företag måste ta ut lön,arbetsgivaravgifter osv.
Vi var 3 personer i kursen det var 5 gånger och 2 timmar per gång.
Kostade nog ca 700 kr. Absolut värt det, vi hade miljöträning, lydnad och spår i samma kurs och man fick mycket individuell hjälp.
Valpkurs gick på 900 ca 2 timmar/gång med paus 10 gånger, mycket dressyr, vi lärde oss massor, men fortsättningskurs stagnerade så vi hoppade av pga. mycket villig hund o ägare men det hände inte mycket, så hunden tröttnade o vi med.
Går på Bruksklubben här, och här kostar valp/grundkursen, 10 ggr, 900 kr, inkl teori med böcker ca 1 timme och ca 1½ timme ute på planen med hundarna.
Även spårkurs, hundförarbevis och annat roligt ingår oxå!!
Tycker de är helt rimligt!!
Fortsättningskursen tror jag går på undefär detsamma, och sen blir de lite dyrare ju "högre" kurs man väljer så säga....!!
Fortfarnade dyrast här... Antar att det är värt det men det gäller att kunna skrapa ihop pengarna också. Kurserna är väldigt populära efter vad jag förstått.
De har agilitykurs också som jag blev sugen på när valpen är gammal nog men det kostar 1590 (tror jag det var) för en HELG fre,lör,sön, och då får man själv stå för maten
Är det få kursdeltagare betalar jag gärna några extra kronor.
Jag går nu valpkurs 6 ggr 1 timme och betalar 850 kr. 9 deltagare, hade gärna fått vara färre...
Jag tror jag betalade det ungefär, om inte lite mer på en av valpkurs.erna jag gick.
Är det en bra tränare så kan det vara värt pengarna.
1600 är inte heller nån ovanlig summa för helgkurser.
Nåt att ha i bakhuvudet med är transportkostnaderna, de glömmde jag tänka på sist jag gick kurs. Och kollektivt för mig och hunden kostade 102 kr per gång... Det blev en rejält dyr kurs.
Tillråga på allt så kommer jag nog gå en kurs till på samma ställe.
Tjaaa har ju bara hört positiva saker om instruktörerna, har dessutom inte alls så lång väg att åka!
Visst är det absolut värt det, men tycker ändå att det kan kännas lite väl dyrt ibland..
Hästmänniskan En månad är ju inte lång tid om man tänker på avslitna muskler med mera. Låt det ta tid!
Har gått kurs i centrerad ridning för Anne och...