priset eller leveranstiden??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 863
H

Havregryn

vad väger mest? började fundera här helt plötsligt nu när nya butiker dyker upp på nätet i varje hörn. Vad väger mest för er? Något dyrare priset och vissa saker kanske i högsta snäppet men max 3 dagars leverans tid. ELLER billiga priser men leverans tid upp till 2 veckor?

hur resonerar ni? I ett vanligt fall där ni inte är i kris av varan samma dag typ.. vad väger tyngst i slut ändan?

ska butikens namn vara "känt" för att ni ska handla där??

jag själv tänker aldrig på leveranstiden så länge de hör av sig och berättar hur de går, HATAR när man inte hört nått från butiken föräns man själv kontaktar dem, namnet behöver inte vara känt men väljer då icke att betala in i förskott/kort etc...

Sv: priset eller leveranstiden??

Att butiken känns pålitlig och inte lägger ner sin verksamhet nästa vecka. Att det ska gå smidigt att returnera. Men det viktigaste av allt: Att de han attraktiva varor av bra märken och kvalitet!!!

det beror helt på vad jag ska ha... men i almänhet så är kort leveranstid viktigt för mig! om det är något ovanligt, typ ett träns som ej lagerförs så är det okej med lite väntetid, men jag vill inte vänta i två veckor (eller mer!!) på arnika, grimmor och sadeltvål....

har slutat att handla i några butiker pga för lång lev tid.

Beror på vad jag ska ha, dvs om det är något jag behöver 'nu' eller om det är en 'stapelvara' typ.

Dvs, om jag ska ha ett nytt regntäcke nu, då är leveranstiden VIKTIG. Om jag ska fylla på lagret av vetrap i stallapoteket, då är leveranstiden ganska oviktig men priset väldigt viktigt.

Men jag brukar handla av de som kan kombinera de två, vettig levtid och bra pris =)

Precis som Centaur beskriver, beror det helt på vad man vill ha för varor. I slutändan är det dock nog viktigast att väntetiden inte är allt för lång, eftersom jag ju gärna vill veta VAD det är jag har köpt.

För att jag ska handla i en butik på nätet, vill jag gärna vem det är jag handlar från. Detta kan jag ju få reda på antingen genom kontakter/reklam. Alltså en mer eller mindre känd butik. Jag tror aldrig att jag skulle handla från någon butik vilken jag aldrig sett eller hört någonting ifrån.

för mig är leveranstiden avgörande. Köper inte från svenska nätbutiker längre för det tar jämt 3-4 veckor. Köper bara från utlandet får mina grejer inom 3-4 dagar. Horseware är nog värst att beställa i sverige tar jämt flera veckor, när man sedan mailar och undrar vart sakerna tagit vägen får man inget svar.
Svenskarna vet tyvärr inte hur man hanterar kunder.

I juni beställde jag tre pannband från en stor exklusive nätshop. FÖRRA VECKAN fick jag avbeställa, fick dem istället på två dagar från en annan, stor och populär butik för ett mycket lägre pris.

Första butiken hävdar att ingen kunde få just den varan... Well, right...

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 640
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka