Bukefalos 28 år!

"Prispengar hör inte inte hemma i barntävlingar"

Sv: "Prispengar hör inte inte hemma i barntävlingar"

ahhh vad vet hon om ponnytrav?
penninghandikapp för shettisar o russ:crazy: :crazy:
 
Sv: "Prispengar hör inte inte hemma i barntävlingar"

Vore ju bra om anmälningsavgift och kostnader för deltagande i tävling också sänktes. Anmälningsavgiften är ju i regel så hög att eventuella vinstpengar inte känns som vunna pengar utan bidrag till fortsatt tävlande.

Förbundet kan ju alltid förvalta pengarna tills dess tävlingsåret är slut för att därefter utbetala dem som ett tävlingsstipendie.

Min dotter vil gärna ha pokal eller ex täcke istället för pengar i pris. Men obalansen lär ju bli enorm...
 
Sv: "Prispengar hör inte inte hemma i barntävlingar"

Fast om prispengaarna försvann, skulle det ju förmodligen innebära billigare startavgifter, eftersom det är till stor del dom som bekostar piserna........
 
Sv: "Prispengar hör inte inte hemma i barntävlingar"

Jag tycker DN:s artiklar är något missvisande. När jag tävlade ponny på 80-talet var det hederspriser och inte pengar som gällde och det fanns gott om föräldrar som betedde sig oerhört dumt och ställde orimliga krav på sina barn även då. Det är alltså inte pengarna som är drivande utan önskan om framgång i sig. Dessutom -det är inte helt ovanligt att man går över till stor häst redan vid 14-15 års ålder och hur ska det regleras om barn och ungdomar inte bör vinna pengar?
 
Sv: "Prispengar hör inte inte hemma i barntävlingar"

Jag tycker INTE att prispengar ska avskaffas, kanske dock att de på vissa håll kan sänkas. Man lägger ut så oerhört många tusenlappar på barnens tävlande att det ofta känns skönt om de kan vinna igen åtminstone anmälningsvagiften. Vad jag sett så är det inte pengar som "knäppa" föräldrar bråkar om när de driver sina barn. Det sker oavsett elit eller lokal tävling!
 
Sv: "Prispengar hör inte inte hemma i barntävlingar"

Tycker att det är helt okej med prispengar! hästsporten är dyr ;)

Men mycket av prispengarna är till för att locka dit massor av ryttare. Man kunde ju sänka prispengar samt sänka startavgifterna.
 
Sv: "Prispengar hör inte inte hemma i barntävlingar"

Mina barn tävlar ponny det kostar ca 150000:- per barn o år så det måste finnas prispengar annars är det sluttävlat med tanke på att kostar så mycket att tävla ponny .Nä höj premierna istället de är alldels för låga.Är Karin Mattsson Dåligt Insatt ?????????????????????????????????????????????????????
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Prispengar hör inte inte hemma i barntävlingar"

tycker det är bra!
det borde vara prispengar även i de lägre klasserna i hoppn/dressyr mm också...så kan man ju få igen lite av pengarna, det är ju lite tråkigt att bara lägga ut en massa avgifter bara sådär..

så...börja använda prispengar i alla hästgrenar! :D
 
Sv: "Prispengar hör inte inte hemma i barntävlingar"

Eller så är det ju fritt fram att sänka kostnaderna för tävling! :)
 
Sv: "Prispengar hör inte inte hemma i barntävlingar"

Lady_S skrev:
Eller så är det ju fritt fram att sänka kostnaderna för tävling! :)


Håller med dig fullkomligt!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Riksidrottsförbundets ordförande Karin Mattsson Weijber tycker att Svenska Ridsportförbundets förslag att delvis återinföra...
Svar
0
· Visningar
743
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Trots att superligan i hoppning utökades till tio lag lyckades inte Sverige behålla sin plats i högsta ligan. De svenska...
Svar
0
· Visningar
781
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Hoppryttaren Rodrigo Pessoa vill starta vid finalen av Global Champion Tour i Sao Paolo, Brasilien. Trots att han är avstängd för...
Svar
0
· Visningar
705
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (DN) Det är hennes förra hästägare och sponsor Mats Persson som anmäler henne till polisen, Jordbruksverket och Ridsportförbundet...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp