Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har gjort det på en kurs för en käns hundprofilJag vill gärna göra det med hund 2 också. Jag tror att man kan samla ihop ett gäng, men det är väldigt lång väntetid. Ev. har jag ett namn på ett par som testar. Hur långt kan du tänka dig att åka?
Vi skulle kanske kunna dra ihop ett gäng?
en allmän fundering kring testning av äldre hundar;
går det att "gömma" egenskaper hos en hund så att de inte syns på testet? och tvärt om? logiken säger ja, men finns det någon som har erfarenhet av sådant? om det är så att man kan manioulera en hunds testresultat, hur tillförlitliga är testen egentligen då?
gör folk så? i större skala alltså?
Fördleen med att göra mentala tester privat vars resultat blir inofficiella är att man inte absolut måste följa standard-mallen för en korning.En duktig testare kan ändra om testet lite efter vägen för att ta reda på om det ena eller det andra finns i hunden.
Jag betalade 500 spänn för Evitas test.
det är mest det att jag gärna sitter och försöker skapa mig en bild av hur hundar från olika kennlar är. om då den ena får sina valpköpare att träna på testen och den andra inte blir ju bilden väldigt orättvis. och rädslebiten är viktig, det är skrämmande om reaktionen är borttränad. jag vill INTE riskera att köpa någon rädd hund.
lite trist att man får förlita sig på vad som står på pappret bara, de mesta och de bästa finns så långt norröver att det inte är hundar man träffar på lite då och då. jag får väl tänka "stort". man kan inte fiffla med resultaten när det är för många valpar.