Privatlektion!

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare MangoLinda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 981
M

MangoLinda

det är just det jag ska på - imorgon! Vad ska man tänka på? ngt speciellt? Har inte ridit privat på länge utan bara i grupp( hopp) + ridskolan, men nu börjar jag bli nervös! Hoppas att det går bra och att han är på bra humör imorgon, hehe ..hoppas inte att det är någon som står och tittar på läktaren..
:banana: :banana:

Sv: Privatlektion!

Nä, det brukar inte vara något speciellt att tänka på.

Däremot kanske du kan förbereda dig på att få jobba hårdare än när du rider i grupp, eftersom ridläraren har ögonen på dig, och bara dig, under hela lektionstiden... :d

Heej! Jaag veet hur deet känns asså... ;) jaag brukar alltid bli nervös när man sitter upp och så.. meen näär man har börjat arbeta hästen då slappnar jaag alltid av... D är lika dant på tävlingar meen så fort jaag sätter hästen i arbete slappnar jaag av... hoppas d går bra på lektionen! :smirk: :d

Kram Tessy

Jag vet att en instruktör vill att man gör som den säger, så släpp alla tidigare kunskaper och lyssna på instruktören. Sen brukar jag efter ett pass bestämma lite va man ska jobba på under nästa lektion och också vilken läxa man har tills nästa gång. Försök o strunta i läktaren, det är alltid lätt o vara läktarryttare och tycka att andra rider som krattor...
Prata mkt med din instruktör, vilka mål ni ska ha, hur ni ska nå dem, och hur mkt du vill kräva av henne/honom. Jag brukar säga åt min instruktör att "skälla" mer på mig.

Om du under ett pass verkligen INTE orkar, säg det då, ta en skrittpass istället för att göra ett halvdant pass.

Förvänta dig inga snabba resultat, utan skriv upp i en liten dagbok, sen kan du gå tillbaka o se hur mkt Ni har lärt er på den tid som varit, på så sätt ser man framstegen lättare. Ibland känner jag att frimärken är enklare o syssla med... då skrattar vi och avslutar.

Var inte rädd för att "klanta" till dig.
Och när du inte förstår. Gör en halt och be instruktören förklara tills du verkligen har förstått.

SÅ... Hur gick lektionen då????
Berätta!

/cj

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 726
Senast: cewe
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
543
Senast: Elo
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
560
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 257
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår