Privatlektioner med fyra deltagare?

Vet inte, men har sett på ridskola att man kan boka "privatlektion" 1 person X kronor per person, 2 personer Y kronor per person. Antar att man då vill ge en frihet i att få välja att få vara två och dessutom få betala ngn hundralapp mindre per person. Det "privata" i det hela är väl att man ringer och bokar speciellt och två till tre är ju inte så många heller.
Privat är för mig att ingen annan har tillträde, är man flera som tillsammans bokar en lektion så ser jag det också som privat. Att kalla grupplektioner där "vem som helst" har tillträde för privat bara för att det är en liten gruppstorlek är det jag finner märkligt. Lite som att boka en privat tur någonstans och inse att man delar den med ett annat sällskap.
 
Privat är för mig att ingen annan har tillträde, är man flera som tillsammans bokar en lektion så ser jag det också som privat. Att kalla grupplektioner där "vem som helst" har tillträde för privat bara för att det är en liten gruppstorlek är det jag finner märkligt. Lite som att boka en privat tur någonstans och inse att man delar den med ett annat sällskap.
Jo men då håller vi med varandra :D
 
Jag läser tidvis om när folk her eller erbjuder privat lektioner men många gånger så visar det sig att lektioner är långt ifrån privat. Jag läste nyss en annons med "privat lektion tillsammans med 4 andra". Hur kan man dela en privatlektion? Semiprivat möjligen, men för mig är allt över en ryttare en grupp lektion. Är jag kitslig som irriterar mig?
Jag tycker det är en "grupplektion i liten grupp" eller någon liknande formulering.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 639
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 500
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Någon här på Buke som gjort det, och hur får man livet och ekonomin att gå ihop? Jag har en kandidatexamen sedan fem år tillbaks och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 763
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp