problem att hitta dressyrsadel...

Sv: problem att hitta dressyrsadel...

22979974.jpg

22979988.jpg

22979996.jpg

:)

Jag tycker båda sadlarna ser för trånga ut. Speciellt den första är på tok för trång. Vad är det för bomvidd på den?

Jag tycker båda sadlarna ser för trånga ut. Speciellt den första är på tok för trång. Vad är det för bomvidd på den?

dom är x vida bägge två. men hon rör sig bättre i hoppsadeln :confused: och hon blir inte luggad eller nåt av den. men de blir hon av dressyr sadeln. från hoppsadeln får hon ett jämt och fint avtryck på hela anläggningsytan. men bossorna fram skulle ju legat ann mycket bättre. nu är de ju för smala. :(

men det är som jag själv känner - att bägge är för smala. :) som alla sadlar för denna dam :rofl:

Det är alltid jobbigt när alla sadlar är för smala :) Men jag tycker du fick ett bra förslag i början av tråden med att prova prestige i en bred bomvidd. Om jag inte missminner mig så är nog 37 det bredaste.

Prestige 37= 97 grader, hästen = 117 grader ----> omöjlig komb.

ja dom har jag slopat helt!!

i morgon ska jag prova en glubus clic 38a. den är tydligen 120 grader. lär ju vara första sadeln som ligger bra på manken. men sen hade väl den tyngdpunkten långt bak. så vi får väl se.. :D

Då blev det värre, har inte så mkt erfarenhet av prestige. Men skulle inte en wintec wide kunna funka? Kan tänka mig att globus blir för rak.

jag jag tror åxå att globus är för rak. men saken är den att alle sadlar som har varit rakare har legat bättre än de mer svängda. skitskumt :confused: avtrycken har varit bättre och jämnare och sen så har hon jobbat bättre under dem.

men ändå så kostar det ju inget att prova. bättre att prova själv - för då kan man stryka dem sen. :) på nåt sätt så känns det som att man kommer ihåg bättre om man sett och kännt på sadeln själv än att hålla reda på vad folk säger och skriver. så jag provar allt jag kommer över för erfarenhetens skull. :idea:

Senast ändrad:

Ja, hästen kanske blir mkt rakare vid arbete? Jag gjorde också så att jag provade nästan alla sadelsorter på min häst när jag letade sadel, även om man visste till 99 % att det inte skulle funka. Då var det på något sätt lättare att veta vad man skulle prova härnäst :p hoppas det går bra med globusen då, du kanske kan lägga in en bild på den när du har provat? Vore roligt att se!

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 457
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 218
Senast: MiniLi
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 975

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka