Bukefalos 28 år!

Problem med E-post

åke

Trådstartare
När jag mailar vissa personer så får jag bara ett felmeddelande och E-posten går inte fram. Jag får detta till avar. Vad betyder detta? Vad ska jag göra åt det??

This is the Postfix program at host mail.carlsborg.net.

I'm sorry to have to inform you that the message returned
below could not be delivered to one or more destinations.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the message returned below.

The Postfix program

<XXXXXXXXX: host mx3.hotmail.com[65.54.245.72] said: 550 SC-001
Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. Reasons for
rejection may be related to content with spam-like characteristics or
IP/domain reputation problems. If you are not an email/network admin please
contact your E-mail/Internet Service Provider for help. Email/network
admins, please visit http://postmaster.live.com for email delivery
information and support (in reply to MAIL FROM command)
 
Sv: Problem med E-post

1. Sluta skicka spam.
2. Prata med din mailleverantör.

Pick the one that applies.
 
Sv: Problem med E-post

Men jag skickar inte spam ju. Jag pratade med telia idag. Men dom fattar ju inget så jag ska ringa våran internetleverantör i morgon. Dom är lite bättre där.
 
Sv: Problem med E-post

Jag har min mailadress hos telia. Mitt bredban har jag hos en annan internetleverantör.
 
Sv: Problem med E-post

Jo men vilken smtp-adress/-port används för telia-adressen då, för det verkar ju som att det är mail.carlsborg.net som spärras?
 
Sv: Problem med E-post

Har du ett sk stadsnät?

Vet att vissa bredbandsleverantörer har sina "egna" smtp adress som utgående även om man använder sig av annans mail

Tidigare när jag hade ONE:s & bredband som leverantör var jag tvunden att använda bredbandets smtp adress

Har stadsnät nu & använder mig av av Windows live mail för alla olika konton men dom använder kontonas egna smtp för utgående men när jag hade outlook kunde jag bara ha en utgående

Klokare, nä va?
 
Sv: Problem med E-post

Det är det korrekta sättet att sätta upp det på ja, att endast tillåta utgående mail från IP-adresser i samma subnet (eller ett annat säkert).

åke: Det är Karlsborgs Energi, de som har hand om SMTP-servern, du ska prata med och inte Telia.
 
Sv: Problem med E-post

Har själv olika smtp beroende på e-post och Internetleverantörens egna endast för hotmailen som ligger som en extension.
Ibland kan det bara vara så enkelt att man byter till port 587 istället för port 25 för utgående server.
Kan ju tillägga att jag tidigare drabbades av att inte kunna använda en e-postadress utan att använda epostföretagets egna smtp, så det hela kan strula från olika håll.
 
Sv: Problem med E-post

Det är det korrekta sättet att sätta upp det på ja, att endast tillåta utgående mail från IP-adresser i samma subnet (eller ett annat säkert).

åke: Det är Karlsborgs Energi, de som har hand om SMTP-servern, du ska prata med och inte Telia.

Nu har jag pratat med minbredbandsleveratör som tydligen går under Karlsborgs Energi. Dom hade fått någon typ av spärr mot all hotmail. Tydligen så hade Hotmail uppdaterat sin säkerhet och vi hamnade då utanför spärren. Tack alla snälla hjälpsamma. :bow::bow::bow:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har försökt att rensa i datorn och har raderat massor, både i mail, foton, OneDrive och alla ställen jag kan komma på. Likafullt får...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: Rie
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
681
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 108
Relationer Jag läste denna sida. Och det som Dan Bacon säger är precis det som jag har hört hundratals gånger om här på buke. Mer eller mindre...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 984
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp