Problem med fjärrutlösare! Hjälp!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Petra86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 118
P

Petra86

Jag köpte en fjärrutlösare (Hähnel HRN280) till min Nikon D200 idag men jag kan inte få den att funka. Den är rätt ansluten men det händer ingenting när jag trycker ner avtryckarknappen. :confused: Behöver jag ställa in något specifikt på kameran?

Sv: Problem med fjärrutlösare! Hjälp!

Du har väl ställt in den på fjärrutlösare i stället för serie/enkelbildstagning? På min D90 håller man in knappen där det är en liten fjärrkontrollsikon, och vrider på ratten vid tummen. Då ändras det från till tidsutlöst o sen till fjärrutlöst med tid, och sen fjärrutlöst. Ser ut som en liten fjärrdosa.

Jo - på engelska =( Och där verkar det inte stå speciellt mycket om vilka inställningar som gäller heller. Jag hittar bara vad de olika fjärrstyrarna har för funktioner, inte hur man kopplar in de=(

Bläddra runt i menyerna så långt ner det går i alla. Kolla oxå i "scene"-läget (om det finns på den).

Jag hittar nya inställningar då och då på min 3 år gamla kamera fast jag trodde att jag hittat allt.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag söker en app där jag kan lägga in allting som har med djuren att göra. Allmän information, checklista, påminnelser, veterinärbesök...
Svar
13
· Visningar
383
Senast: Lyan
·
Fordon Har en gammal, lite körd, 8 hk Yamaha i mycket bra skick. Köpte den ifjol och hade den hos en granne på service innan jag tod den ibruk...
Svar
2
· Visningar
277
Senast: tott
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger... 2
Svar
21
· Visningar
2 114
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 901

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka