Problem med hyresgäst

Sv: Problem med hyresgäst

Tack så mycket....sitter nu och funderar på allt omkring och vad jag vill och intevill.Denna gång måste det verkligen stämma.
 
Sv: Problem med hyresgäst

Heja dig,bra gjort! Sådana hyresgäster ska ha en fot i ändalykten omgående! Vill råda dig att låsa in sånt som är ditt tills hon flyttat. Stod i ett stall där en blev utkastad av liknande skäl. När hon flyttade sin häst försvann även en hel del saker som tillhörde oss andra. Mitt Stubben-träns t.ex, en annan tjejs sadel, några täcken osv. Hon flyttade förstås en dag när stallägaren var på jobbet...

I nästa kontrakt skriver du in dels att uppsägning med omedelbar verkan om kontraktet ej följs samt att för varje dag du behöver städa upp efter inackorderingen tas avgift á typ 20 kr ut på nästa stallhyra. Jag skickar faktura på stallhyran varje månad eftersom el, avmaskning etc tillkommer på hyran så det är lätt att plussa på. Denna extraavgift fick snabbt slut på allt slarv. Sen byter vi ibland så har ngn bråttom kan jag fixa åt dem mot att de tar mina hästar vid ett annat tillfälle. Vi har en bok där vi skriver upp sånt, funkar skitbra. Om man kommer hem sent är det underbart att någon redan har mockat etc.
 
Sv: Problem med hyresgäst

Åh tack.

Komemr också att fakturera hädanefter och plussa på sånt som el, gödselhantering typ.
 
Sv: Problem med hyresgäst

Skall inte sånt räknas in i hyran?

Det beror väl på hur man vill ha det.
Jag har stått på ställen både där det ingår och där man delar lika på det var 3:e månad när elen kommer och typ 2 ggr om året när dyngan hämtas.
 
Sv: Problem med hyresgäst

Nu är hon borta.

jag sa upp henne enligt kontraktet och efter 5 dagar var hon väck....
Inget städat eftersig eller så men det orkar jag inte bråka om nu...
Så otroligt skönt att ha fått tillbaka mitt stall....
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
991
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 470
Senast: bobbbo
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp