Problem med tomt iTunes..

Modest

Trådstartare
Nu är det jag och mac:en som är igång och bråkar igen..

Har inte orkat ge mig på att synkronisera min iPhone med macbooken, som är ny. Alltså är iTunes tomt och iPhonen full med min musik.
När jag synkroniserar så vill datorn ta bort all musik från telefonen och då blir ju båda enheterna tomma på musik..

Hur har Apple tänkt här?
Är det meningen att dom vill att man bara ska ha musik från iTunes?
Det måste väl finnas något sätt att gå runt det?

Tack!
/Fundersam Hanna

Sv: Problem med tomt iTunes..

Du måste ladda över musiken från gamla datorn till den nya.

Det borde väl funka om du bara "auktoriserar" den nya datorn/nya iTunes-installationen hos Apple? Har för mig att jag gjorde så, då kunde jag ladda hem låtarna från iPoden.

Ett USB-minne kostar annars under hundralappen, eller så kan du använda CD- eller DVD-skivor för att föra över musiken, fast det är ju minst sagt omständligt. Och kräver ju tillgång till skivor, också...

F.ö. är det här krångliga systemet inget som Apple vill ha, men det krävs från skivbolagens sida för att Apple ska få sälja musik över huvud taget. Suck.

Tack för alla svar!

Har ändå tänkt att skaffa ett USB-minne så det får nog blir den lösningen. :)

[Citation needed]
F.ö. är det här krångliga systemet inget som Apple vill ha, men det krävs från skivbolagens sida för att Apple ska få sälja musik över huvud taget. Suck.
Ja, jag kan se hur Apple ogillar att användarna låses till deras produkter och system.

(iTunes har gått över till drm-fri musik [1]; det är bara att kopiera låtarna till andra datorer (sina egna naturligtvis) hur mycket man vill och spela upp med valfritt program.)

har du timemachine backup så kan du enkelt bara välja att importera din profil på nya datorn ( även om det är gjort på annan dator) och därmed välja vad du vill och inte vill importera..

apple har ett helhetstänk, och det fungerar ypperligt sålänge man håller sig till det.. du har både mac och iphone... annars kan du ju exportera spellistor vill jag minnas.

drm har inget med saken att göra i det här fallet.. sålänge man använder samma itunes-store konto så fungerar det utmärkt.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har två Iphones; en till jobbet och en privat. Jag vill dock ha samma musik på den, dvs den musiken jag köpt via iTunes, samt...
Svar
0
· Visningar
1 127
Senast: Stinaelin
·
IT & mobiler Hur får jag över musik från iphonen (3gs) till datorn? Har köpt en ny mobil (en ej iphone) och vill givetvis ha alla mina gamla låtar...
Svar
2
· Visningar
1 551
Senast: Lupino
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 571
Gravid - 1år Nu tänkte jag att jag skulle försöka skriva ner min förlossningsberättelse, och jag börjar med något så trevligt som en slempropp...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka