Bukefalos 28 år!

Problem med två hyresgäster

Sv: Problem med två hyresgäster

Nu har pappan till den yngsta tjejen ringt och hotat mig.

Han sa att om hästarna inte fick vara kvar hos mig så skulle han åka och slakta dom eller så skulle de släppa ut dom på gatan och så fick de ta vägen vart de ville.

men det är ju inte ditt problem. jag hade sagt, gör vad ni vill med dom. bara dom kommer härifrån, dom är erat problem. visst är det synd om hästarna men ibland så får man faktiskt sätta hårt mot hårt. dom får väl för fan ta ansvar för sina djur.

fattar inte hur en del är funtade alltså.
 
Sv: Problem med två hyresgäster

den sista idioten är inte född än :D

Nää, men bara för att dom är ohantrade behöver dom kanske inte vara korkade...börjar man hantera dom kan dom bli "häst" på bara ett par dagar.
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Jag har gett dom vatten och foder och kollat igenom dom morgon och dag så gott jag kunnat. De sa när de flyttade hit dom att de bara skulle stanna ett par veckor tills de hittat något stall på närmre håll att ha dom i men de har krånglat med betalningen sedan de kom hit och därför har jag inte kunnat släppa iväg hästarna heller, har inte vetat hur jag ska göra men nu är de uppsagda sedan två veckor tillbaka och idag är sista dagen hästarna enligt kontraktet får vara här hos mig. Men nu ringer de och hotar mig och då undrar jag, vad gör jag nu? Ringer polisen?
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Fast hotet gäller ju inte dig personligen, utan hästarna.
Och om jag satt i din sits, skulle jag ringa tillbaka till pappan och säga att antingen hämtar ni hästarna NU, samt betala de ni är skyldiga, eller kommer hit med deras papper och skriver över hästarna på mig.
Eftersom det varken verkar finnas pengar eller vilja hos dom sk hästägarna så borde dom tycka det är en bra lösning.
Tala också om att alla kostnader kommer faktureras och om fakturan inte blir betald skickas den vidare till KFM.

Jag är GLAD att jag inte hyr ut stallplatser, folk är faan i mig inte kloka någonstans!!!

Hoppas det ordnar sig.

Mvh bambam
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Usch vilken sits...:( Låter verkligen inte som folk man vill ha att göra med! Har tyvärr inget råd men det ska bli intressant att höra hur det går! Otäckt bara att pappan ringer och hotar...jag skulle nog överväga att ringa polis.
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Jag har en bror som är polis, tänkte ringa och diskutera med honom men han är inte hemma just nu så får vänta ett tag. Har jag tur så kommer de och hämtar hästarna idag och betalar de inte det som de är skyldiga så får jag väl fixa pengarna genom indrivning.
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Till TS:

Ring polisen och rapportera hotet och forklara att du inte har fatt betalt osv. Eller ring tillbaka och sag, kom och skriv pa papper, dar de kan ga till slakt.. DU skall inte behova dra med det har..

Jag vet att du kanner for hastarna men i detta fallet ar det nog battre att de far en kula. Pappan kan inte, hur garna han vill hota dig, dock med tanke pa kriminaliteten skulle jag ha backup.. Har du inte nagon familj eller gor du det har alldeles ensam??

Eller slapp ut hastarna pa vagen, men ring och tala om att du gor det.. Om du bestammer att de inte skall vara kvar pa din plats, har du ratt att gora det.. tror jag.. Check pa det i alla fall. Eller kontakta polisen igen, eller aven battre, lasta (forsok lol) och ta dem till dar pappan/tjejerna bor och slapp av.

Jag kommer ihag den forsta traden nar du hade besvar med den da, och det var just forsta veckan eller sa. Hur du kunnat sta ut sa har lange vet jag inte..

OK jag skaller lite pa dig, och igen jag forstar din kanska for djuren, men du ar en BUSINESS och ingen skall behova lida for att man forsoker ha en business. Du maste var STENTUFF annars kommer folk att springa over dig fran hoger till vanster och vice versa..

Folk har skrivit alla de lagliga sakerna i traden har, omvandla detta till handling. Du har spenderat nog med pengar pa dessa loosers nu, och vad har du fatt tillbaka?? HOT .. det ar inte kosher..

Jag hoppas du far en ordning pa det har pa ngt satt. Antingen far papper pa hastarna sa du kan kanske borja arbeta med dem och sen salja eller att de gar till slakt.. eller forsvinner.. ngt maste ske dock.. lycka till och forlat att jag skaller pa dig nar du allra redan har nog som det ar...
 
Sv: Problem med två hyresgäster

den sista idioten är inte född än :D

Nej det har du banne mig rätt i:

Eller slapp ut hastarna pa vagen

Jösses.

Jag har inga bra råd att ge, har suttit i samma sits men min hyresgäst försvann snabbt när hon insåg att hon inte var välkommen längre. Fullt betalt fick jag aldrig men orkade inte bråka (handlade om 1500:- tror jag). Hon kom också till mig med historier om "idioter i andra stall", och nu har jag lärt mig att det är ett varningstecken...

Sen ska vi vara medvetna om att vi bara hört ena sidan av denna storyn, som alltid på buke.
 
Sv: Problem med två hyresgäster

De har betalat för en månad, första månaden men för förra månaden och denna månaden har de inte betalat och det är därför som jag har sagt upp dom nu. Skäll gärna på mig, gravid och hormonerna på topp! :angel:
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Menar du på fullt allvar att du tagit in dem i stallet om du fått höra FÖRE inflyttningen vad du fått höra om dem nu?!
 
Sv: Problem med två hyresgäster

hur mycket är det de är skyldiga dig?

större summa - dra det till fogden.
mindre summa - låt de hämta hästarna så blir du av med bekymret.

men släppa ut hästar vind för våg, det kan man ju för sjutton aldrig göra. hästarna har inte gjort något fel. blir förvånad när jag läser att folk tycker du ska göra det.

tillägg:
är det inte så att man som stallägare dessutom är skyldig till hur hästarna sköts? har för mig jag har läst om någon som hyrt ut sitt stall och sedan åkt på hur folk skötte sina djur.
 
Senast ändrad:
Sv: Problem med två hyresgäster

En sak har jag lärt mig sen jag själv började hyra ut boxplatser, ...och det är sällan folk gör rätt för sig..dom som snackar mest, dom är värst. Och nu har jag slutat hyra ut. Som tur är har jag kunnat använda mig av retentionsrätten , och som sagt kan man inte ställa hästarna på bar backe.
 
Sv: Problem med två hyresgäster

En sak har jag lärt mig sen jag själv började hyra ut boxplatser, ...och det är sällan folk gör rätt för sig..dom som snackar mest, dom är värst. Och nu har jag slutat hyra ut. Som tur är har jag kunnat använda mig av retentionsrätten , och som sagt kan man inte ställa hästarna på bar backe.

Själv fyller jag upp mitt lilla stall..Så jag har inga hyresgäster. :D
Eller jo,det har jag visst det..Glömde,jag har en åring inhyrd som sällskap till min unghingst,men det är en god väns häst,och inga problem med den inte,men så känner vi varandra sen några år tillbaka via en annan sajt.
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Tror du på allvar att jag bara suttit och rullat tummarna under dessa månaderna de varit hos mig? Nej, inte precis. Inte så lätt att skriva med allting här i tråden som rör detta scenario.
 
Sv: Problem med två hyresgäster

hur mycket är det de är skyldiga dig?

större summa - dra det till fogden.
mindre summa - låt de hämta hästarna så blir du av med bekymret.

men släppa ut hästar vind för våg, det kan man ju för sjutton aldrig göra. hästarna har inte gjort något fel. blir förvånad när jag läser att folk tycker du ska göra det.

tillägg:
är det inte så att man som stallägare dessutom är skyldig till hur hästarna sköts? har för mig jag har läst om någon som hyrt ut sitt stall och sedan åkt på hur folk skötte sina djur.

Jag hade naturligtvis inte öppnat grinden och låtit de springa sin kos och jag blev faktiskt också förvånad över att vissa skrev att jag borde göra det.

De är skyldiga mig cirka 2 500 kronor och för mig är det mycket pengar.

Jag har svårt att tro att jag har skyldighet att dra ut en hovslagare och betala för att den verkar hästarna. De får mat och vatten och de är i gott hull. Det enda som saknas är en ordentlig verkning men jag tror inte att jag har skyldighet till att betala det?
 
Sv: Problem med två hyresgäster

Största problemet var ju att du accepterade att ej få stallhyran förräns 20 dgr för sent,enligt din uppgift i denna tråd.
Sen har du också accpeterat delvis av hyran om jag läst rätt,dvs du har fått en slant 'då och då'?
Hade du sagt ifrån direkt från början så hade du förmodligen haft det lättare att bli av med de,nu tror jag att du får jobba ordentligt för att bli av med de.
Tyvärr.

Summan de är skyldiga dig blir större för var dag som går,så se till att bli av med de,fortast möjligt..
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 025
Senast: linlar1
·
Hästvård Min häst ska stå på box i alla fall en vecka med gips om hoven (broddtramp med främmande kropp). Vill nu har era tips för att hästen...
Svar
18
· Visningar
1 045
Senast: Andromedae
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 523
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 167
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp