Bukefalos 28 år!

Problem vid anv utav SodaStream

proxygirl555

Trådstartare
Min hund är lugn o stabil i vanliga fall, men när man tar fram SodaStreamern o ska göra kolsyrat vatten så blir hon helt tokig. Skäller på ett annat sätt än vanligt, gnäller. Jag har försökt att jobba bort det, men det går inte. Hon tycker inte att det e kul, utan blir allmänt tokig när jag sätter igång denne.
Kan det vara så att hon får ont i öronen utav ljudet som blir när man pyscher med den. Hon reagerar inte på ngt annat förutom just detta.

Dagens ilandsproblem, jag vet. Men jag försöker komma på vad det e.
 
Sv: Problem vid anv utav SodaStream

Har du testat att inte reagera på hunden alls. Låtsas som att han inte finns eller hörs. Ge lugnt beröm och en godis när du är klar? Behåll lugnet. Du vet ju att det är helt ofarligt.
 
Sv: Problem vid anv utav SodaStream

Sådär reagerar min också. Inte som att han blir rädd, mest upphetsad. Han börjar redan när man börjar skruva på flaskan. Men jag tycker mest att det är lite kul :angel:
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
2 945
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 245
Övr. Hund (... Varför så fattiga kategorier här? Hälsa, avel, bilder - inte en enda om typ träning? :cautious:) Nåväl, såhär ligger det till: jag...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 777
Senast: Monstermom
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
712

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp