Problematiskt med sadel ! :s

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare HlmEbbaXD
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 021
H

HlmEbbaXD

Hejsan ! :D
Jag har en korsningsponny, 75 % fullblod och 25 % welsh .
Han är en maxad D-Ponny .
Vi sålde nyss min allroundsadel eftersom den inte låg så bra och jag ville ha en hoppsadel och en dressyrsadel .
Nu håller jag på att leta som en galning efter en sadel som kan passa och som inte är för dyr ..
Han har väldigt hög manke, det är ca 1 decimeters skillnad mellan manke och rygg på honom så ryggen är nog också ganska svängd .
Jag har tyvärr inte hittat någon sadel än, fast jag letat väldigt länge, och jag behöver hitta en ganska fort ..
Så jag undrar om någon av er har något tips på sadel som man kan prova ?
Jag tror mina föräldrars gräns är ca 10.000 kr .
Mvh Ebba :grin:

Sv: Problematiskt med sadel ! :s

jag vet inte riktigt hur man lägger upp bilder här .. :/

Ladda upp bilder på t.ex. pixbox.se eller photobucket.com, sedan lägger du bara in länken alternativt
om du vill att bilderna ska synas i inlägget.

jag hittade tyvärr inga bättre för tillfället..
säg till om de inte duger så fixar jag nya imorgon (söndag)

pic_show_id32305899.html

pic_show_id32305901.html

Ryggen såg nte så svängd ut, och manken såg normalhög ut tyckte jag. Dock var hästen väldigt omusklad... Ta gärna fler bilder ur olika vinklar så man ser ryggen bakifrån och rakt från sidan osv.

Vad har du provat för sadlar? Märke/modell/storlek? Vad har varit fel på sadlarna du har provat?
För det ser inte ut som att hästen skulle vara så svår att hitta sadel till..

Säger som föregående. Ser en normal rygg med manke. Men däremot saknar den muskler. Skulle åka till en sadelutprovare för att få en sadel som ev är ngt för vid. Och sedan rida med pad tills den fått mer muskler.

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
546
Senast: warg
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 216
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag letar efter en sadel till min unghäst, det är ett fullblod f. mars 2015 (exgaloppör utan karriär) som inte hunnit bygga några...
Svar
6
· Visningar
1 864
Senast: Debsie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka