"problemhäst"??

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Birdie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 842
B

Birdie

Ranghög,osäker,vacker, härliga gångarter,svårlastad, kan inte vara själv, underbar med sällskap, matte med föör lite tid att ta de där små stegen om och om igen... vill tävla men har för lite pengar att köpa en bra häst för. Vad gör jag? ger jag upp och säljer min älskling eller börjar jag om för hundrade gången?? mitt dilemma är att min häst är billig och jag är rädd att hon kommer att flytta runt hos folk som är experter på svårhanterade hästar! HJÄÄÄLP ge mig råd

Sv: "problemhäst"??

Det finns ingen som du kan ta hjälp av?
En duktig ryttare som kanske vill ta sig an din häst och ha den som "sin egen" under en tid

sålde själv en sådan häst. det misstaget kommer jag ALDRIG göra om. jag trodde inte jag hade tiden, hade jag haft kvar honom nu hade jag tagit mig tiden. om du inte är absolut HUNDRA på att det är en bra människa som har hand om hästen ifråga... behåll den, annars ångrar du dig.

känner du att du helt enkelt inte har lusten längre, så kanske det inte finns så mkt att göra däremot.. du måste känna att du är motiverad med din häst, annars blir det aldrig bra ii slutändan.

Det finns ingen som du kan ta hjälp av?
En duktig ryttare som kanske vill ta sig an din häst och ha den som "sin egen" under en tid

:) Jag ser att du är från västra götaland=) känner du någon?? har haft annons ute ett par ggr men folk har varit oseriösa och allt har runnit ut i sanden. Jag är ju så noga med att hon hamnar rätt och det verkar svårt att låna ut en häst som min och eftersom hon har lite svårt för omställningar kan jag inte flytta henne över halva landet för att prova hos någon.

Man kunde tro att jag hade skrivit :bump: !!!!! Sitter i precis samma sits !!! Vet inte heller hur jag ska göra :confused: ... just nu går hon bara i hagen.
Funderar på att betäck till våren, men då får jag ju vänta länge tills jag kan börja rida och tävla !!!!
Och just nu har jag för litet stall för tillökning.
Sälja ?? kan ju hända att hon "vandrar" och det har hon redan gjort så det räcker !!! Vet precis hur du känner men jag kan heller inte ge dig några råd för jag vet inte hur jag ska göra :crazy: !!!
Lycka till // Jenny

Man kunde tro att jag hade skrivit :bump: !!!!! Sitter i precis samma sits !!! Vet inte heller hur jag ska göra :confused: ... just nu går hon bara i hagen.
Funderar på att betäck till våren, men då får jag ju vänta länge tills jag kan börja rida och tävla !!!!
Och just nu har jag för litet stall för tillökning.
Sälja ?? kan ju hända att hon "vandrar" och det har hon redan gjort så det räcker !!! Vet precis hur du känner men jag kan heller inte ge dig några råd för jag vet inte hur jag ska göra :crazy: !!!
Lycka till // Jenny

Min "sak"=) har en del vävningstendenser när hon blir stressad och vandrar ibland med. Jag har en tvååring efter henne som är jättetrevlig men tyvärr en riktig olyckskorp konstant skadad suuck=(

Ja .... väver gör hon oxå ... kommer hon inte ut när hon vill eller in när hon vill så väver hon !!! Hon väver oxå endel i hagen, står vid grinden !!!!
I bland är hon jätte go och snäll och i bland får hon frispel och blir jättestressad !!!!!
Red henne endel förut men när träningarna på hemmaplan gick bra och hon var kontrollerbar så skulle vi åka till tränaren och träna men det blev inte ett hinder hoppat, det bara slog slint när jag kom upp på ryggen. Spenderade en timma med att försöka få henne att skritta men fick ge upp och hoppa av, mycket lugnare blev hon inte för det men jag kunde kontrollera henne.
Så åka i väg och tävla va bara att glömma :cry:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag är så jävl ledsen, rent ut sagt. Jag har en häst som jag haft i nästan sex år, en häst som jag älskar otroligt mycket. De första... 2
Svar
23
· Visningar
4 737
Senast: mackan
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit... 2
Svar
34
· Visningar
7 747
Senast: akleja
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 373
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka